Martin Öhman utsedd till ny CFO Betsson AB

Betsson AB meddelar idag att Martin Öhman tillträder som CFO för Betsson AB senast den 1 september 2019. Martin har mångårig erfarenher från ledande befattningar inom finans från bland annat fordon- och medtecindustrin. Vidare besitter Martin omfattande erfarenhet av M&A. Martin är för närvarande CFO på Upplands Motor, som omsätter cirka 6 miljarder kronor, där han varit sedan 2016. Dessförinnan var han bland annat ekonomichef inom Handicare-koncernen och CFO på Bactiguard. Båda dessa bolag har global verksamhet i större delen av världen.

“Martins gedigna erfarenhet av ledande befattningar inom finans, tillsammans med hans erfarenheter av M&A, kommer att vara en stor tillgång för Betsson,“ säger Pontus Lindwall, VD och Koncernchef Betsson AB.

Martin Öhman är född 1976 och har en MBA inom redovisning och finansiering från Umeå Universtitet.

För ytterligare information, kontakta:
Pontus Lindwall, VD Betsson AB och Koncernchef

Anna Ulinder, Investor Relations Manager Betsson AB
+46 (0)73 368 33 69, anna.ulinder@betssonab.com

Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 mars 2019 kl. 10.00 CET.