Roland Glasfors utsedd till ny kommunikations- och IR-chef på Betsson

Betsson AB har utsett Roland Glasfors till chef för kommunikation, hållbarhet och investerarrelationer. Han kommer att ingå i Betsson AB:s ledningsgrupp och rapportera till vd Pontus Lindwall. Roland Glasfors tillträder sin tjänst den 2 maj 2022.

Roland Glasfors har en bakgrund inom IR och strategi på spelutvecklingsföretaget NetEnt och betaltjänstleverantören Trustly. Närmast kommer han från rollen som Head of Investor Relations på Trustly. Tidigare arbetade han många år inom aktiemäkleri, både i Sverige och internationellt.

“Rolands gedigna och breda erfarenhet från kapitalmarknaden och från att ha arbetat med investerarrelationer kommer att vara en stor tillgång för oss. Att Roland dessutom har erfarenhet från spelbranschen är ytterligare en fördel. Med Roland på plats kan vi fortsätta att vässa vår kommunikation och samtidigt ytterligare vrida upp tempot i vårt hållbarhetsarbete,” säger Pontus Lindwall, vd och koncernchef för Betsson AB.

“Jag ser mycket fram emot att bli en del av teamet på Betsson. Bolaget har länge varit pionjärer och drivit digitaliseringen av spelbranschen i norra Europa. Den senaste tidens investeringar och förvärv gör att Betsson befinner sig i en spännande fas med tillväxtmöjligheter på flera nya marknader runtom i världen. Samtidigt har koncernen under senare år satsat mycket på att integrera hållbarhet i strategin, vilket skapar goda förutsättningar för att säkerställa en hållbar och ansvarsfull affärsmodell för rättvisa och konkurrensutsatta spelmarknader,” säger Roland Glasfors, tillträdande kommunikations- och IR-chef för Betsson AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Pontus Lindwall, CEO Betsson AB

Roland Glasfors, tillträdande kommunikations- och IR-chef Betsson AB
0760 - 024 863

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, och med olika lokala anpassningar. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm (BETS).