Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter i Betsson AB

Valberedningen i Betsson AB lämnar följande förslag till årsstämman den 7 maj 2024 avseende val av styrelseledamöter och styrelseordförande samt beträffande beslut om styrelsearvode.

Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter. Därmed föreslås Eva de Falck, Peter Hamberg, Eva Leach, Pontus Lindwall, Johan Lundberg, Louise Nylén och Tristan Sjöberg till styrelsemedlemmar. Valberedningen föreslår vidare omval av Johan Lundberg som styrelseordförande.

Valberedningen föreslår dessutom att styrelsearvoden höjs med tio procent. Styrelsearvoden är oförändrade sedan 2021. Pontus Lindwall i sin egenskap av VD för Betsson AB ska inte erhålla något styrelsearvode.

Betsson AB:s valberedning består av följande medlemmar:

• Jenny Rosberg, utsedd av Hamberg Förvaltning AB,
  • Ingela Kling, utsedd av familjen Kling, och
  • Mats Axell, utsedd av Knutsson Holdings AB.

Information om Betsson AB:s styrelsemedlemmar finns tillgängligt på bolagets webbplats, betssonab.com.

Valberedningens fullständiga förslag presenteras i kallelsen till årsstämman. I anslutning till att kallelsen utfärdas kommer valberedningens motiverade yttrande även lämnas på bolaget webbplats.

För ytterligare information:

Jenny Rosberg, ordförande valberedningen Betsson AB

jenny.rosberg@ropa.se

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, och med olika lokala anpassningar. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm (BETS B).