Upprop för ett schysstare spel!

Report this content

Upprop för ett schysstare spel! Idag inleder vadslagningsbörsen Betsson en stor satsning i Sverige för nästa generations vadslagning: högre odds och ett rättvisare spel. Detta samtidigt som spelmonopolet är i gungning och kartan över spelsverige snabbt ritas om. Det skrivs mycket om de nya aktörerna som konkurrerar om en marknad i mångmiljardklassen. Men vad innebär omdaningen av spelmarknaden för spelarna själva? Frågan är berättigad när formen för spel och vadhållning är densamma - oavsett om det är Svenska Spel eller Ladbrokes som står bakom. Visst varierar oddsen och andelen som går tillbaka till spelaren själv. Men grundprincipen med en girig bookmaker i bakgrunden är oförändrad. Detta vill vi ändra på. - Vi utmanar speljättarna med ett rättvisare spel med högre odds. Spelarna spelar mot varandra istället för mot bookmakern som hos Svenska Spel och internationella aktörer. Hos oss kan du likt en auktionstjänst både fynda och lägga skambud - allt beror på vad marknaden tror på. Helt enkelt ett schysstare spel, säger Fredrik Sidfalk, grundare och marknadschef på Betsson. Betsson är det enda spelbolaget som vill att spelaren skall vinna. Hos vadslagningsbörsen Betsson spelar man bara mot andra spelare - inte mot en girig bookmaker eller stort multinationellt spelbolag. Oddsen ändras under pågående match, vilket ökar spänningen. Våra spelare kan både lägga och ta vad och därigenom själva påverka villkoren för sitt spel. Våra spelare tar både spelarens och bookmakerns roll. Vi tar endast en liten provision på själva vinsten. Därför får spelarna bättre odds. Och möjligheten att själv bestämma sina odds. Därför startar vi kampanjen "ETT SCHYSSTARE SPEL". Därför syns vi just nu i TV, tidningar och på T-banestationer. För mer information om ett schysstare spel, kontakta: Fredrik Sidfalk, grundare och marknadschef Betsson. Telefon +44-788-7571818. E-mail fredrik.sidfalk@betsson.com För bakgrundsinformation om spelmarknaden och grafik: www.betsson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/26/20031226BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/26/20031226BIT00010/wkr0002.pdf