AI-startupen Better Odds rekryterar tungviktare från Svea Solar

Fotograf: Alison DeMars

AI-startupen Better Odds rekryterar Jenny Bjuhr Berggren från Svea Solar för att leda kommersialiseringen av företagets AI-lösning för strategi och omvärldsanalys.

– Det känns helt otroligt att få in en person som Jenny. Hennes driv och erfarenhet av att jobba strategiskt på ledningsnivå gör att hon förstår de komplexa utmaningar som företagsledare kämpar med idag, säger Anna Loverus, VD och grundare av Better Odds.

Jenny Bjuhr Berggren kommer tidigare från tunga kommersiella roller på Svea Solar, Bonnierförlagen och Cision och kommer att fokusera på att accelerera tillväxten på den svenska och europeiska marknaden.

– Skärpan och relevansen i de analyser och rekommendationer Better Odds skräddarsyr med sin AI-lösning har imponerat enormt på mig. Jag är övertygad om att Better Odds har potential att utgöra ett omistligt strategiskt stöd för företagsledare som effektivt vill leverera resultat i en komplex och osäker omvärld, säger Jenny Bjuhr Berggren, CCO och medgrundare på Better Odds.

Jenny tillträdde sin nya roll den 1 oktober.

För mer information, kontakta gärna

Anna Loverus, VD, anna.loverus@betterodds.inc, 070-333 16 17

Jenny Bjuhr Berggren, CCO, jenny.bjuhr.berggren@betterodds.inc, 070-721 54 17

Om Better Odds

Better Odds erbjuder ett AI-lösning för strategi och omvärldsanalys som ger företagsledare skräddarsydda handlingsplaner för bättre och snabbare beslut i en osäker omvärld. Företaget grundades 2022 av Anna Loverus. Better Odds är del av SSE Business Lab och har fått finansiering från Almi.

Taggar: