Valvaka med Live Odds!

Report this content

Att man kan följa matcherna med så kallade ”live odds” där oddsen ändras kontinuerligt under matchens gång är ingen nyhet, men att göra det under ett val på hur det går för de olika partierna är något helt nytt. Valvakan har fått ännu en ingrediens för att höja spänningen, och förutse hur utgången blir.

Betway.com har bestämt sig för att följa hela valvakan med olika slags odds i realtid, och då det under senaste tiden varit rekordjämnt mellan blocken kommer det förmodligen att vara jämnt in i det sista. ”Intresset för valet är otroligt stort, och intresset för att spela på politiska odds har kommit väldigt starkt” säger Per-Ivan Selinder, VD för Betway.com. ”Så kallade Live Odds utgör vanligtvis en stor del av vår omsättning på den svenska marknaden, så det är naturligt för oss att göra en stor bevakning av valet på söndag”. Några av de odds som man kan spela på är där två partier ställs mot varandra, till exempel ifall Miljöpartiet eller Centerpartiet kommer att bli störst. Andra odds är det totala valdeltagandet, och självklart vem som kommer att bli nästa statsminister. Hur kommer det att gå på söndag då? Ifall man får tro spelarna kommer det att bli en borgerlig seger med ett lågt valdeltagande. Exempel på startodds som det ser ut just nu är exempelvis: Statsminister: Reinfeldt (M) vs Persson (S) 1.60 vs 2.10 Valdeltagande: Över/Under 80,5% 2.70 vs 1.33 Klarar 4%-spärren: Feministiskt Initiativ 15.00 Klarar 4%-spärren: Junilistan 15.00 Socialdemokraterna: Över/Under 35,5% 1.60 vs 2.08 ”Många rapporter har visat att politiska odds ger ett mer rättvist resultat än undersökningsföretagens statistik, beroende på att man inte alltid är ”ärlig” när man svarar på en fråga från en okänd person över telefon.” säger Per-Ivan Selinder, och fortsätter ”Vi får se hur det ser ut när valvakan är över, men spännande kommer det att bli.” För mer information besök Betway.com (För fasta odds klicka på ”Specialare!” i oddslistan till vänster, och sedan ”Sverige – valet 2006” och för Live Odds klicka på ”Live Odds” i listan till vänster, och sedan ”Sverige-valet 2006”). Eller kontakta VD Per-Ivan Selinder: +44 7920 523 340 alt per-ivan.selinder@betway.com.