Inbjudan till invigning av BYA:s nya lokaler

BYA inviger den 18 december kl. 15.00-21.00 nya utbildningslokaler på Borgarfjordsgatan 13, Kista.

Du som genomgått utbildning inom BYA eller på annat sätt arbetar med bevakningsbranschen har möjlighet att anmäla dig till invigningen där du kan att mingla med branschkollegor, äta något gott och lyssna på intressanta föreläsningar.

16.20-17.00 Seminarium
BYA:s vd Martin Bjurhem och poliskommissarie Lars Sjöberg från Rättsavdelningen talar om ordningsvaktsuppdragens utveckling och framtid. Seminariet inleds av de två ordningsvakter som ingrep mot en misstänkt självmordsbombare på Malmö centralstation.

17.30 Invigning
Joachim Källsholm, ordförande för Säkerhetsföretagen och Tommy Wreeth, ordförande för Transportarbetareförbundet inviger formellt BYA:s nya lokaler.

18.00-18.30 Föreläsning
Erik Jönsson tidigare polis föreläser om "Risken att bli avtrubbad i yrket”.

19.00-19.30 Seminarium
BYAs vd Martin Bjurhem och poliskommissarie Lars Sjöberg från Rättsavdelningen talar om ordningsvaktsuppdragens utveckling och framtid. Seminariet inleds av de två ordningsvakter som ingrep mot en misstänkt självmordsbombare på Malmö centralstation.

Under eventet får du möjlighet att träffa och prata med BYA:s utbildningsledare.

”Brand-Hasse” bjuder på grillat och Caroline Ahlqvist (från Hela Sverige bakar & Älska att baka) bjuder på hembakat.

Sista anmälningsdag är den 16:e december

För mer information och anmälan om din medverkan vid eventet läs mer här: https://www.bya.se/invig.php

Varmt välkommen!

Bea Baharan Marjo
Projektledare
E-post: bea.baharan-marjo@bya.se

Om oss

BYA är bevakningsbranschen och är en icke vinstdrivande förening för bevaknings- och säkerhetsföretag samt medarbetare i dessa företag, vilka i BYA representeras av arbetsmarknaderna parter Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. BYA:s främsta uppgift är att utveckla bevakningsbranschens yrken. Det gör vi genom att slå vakt om och öka bevakningspersonalens kompetens, samtidigt som vi främjar en god arbetsmiljö, i takt med de förändrade krav som ställs av kunder och samhälle.