BEWiSynbra publicerar årsredovisning för 2020

BEWiSynbra, en ledande leverantör av lösningar inom förpackning, komponenter och isolering  publicerar idag sin årsredovisning för 2020.

Styrelsen för BEWiSynbra Group AB har godkänt årsredovisningen för 2020. Bokslutet för helåret 2020 har inga väsentliga avvikelser från de preliminära räkenskaperna som publicerades tillsammans med resultatet för fjärde kvartalet 2020 den 24 februari 2021.

“2020 var ett bra år för BEWI. Vi levererade solida operativa resultat och lönsam tillväxt. Ännu viktigare, våra medarbetare fortsatte att leverera och betjäna våra kunder utan avbrott trots de krävande omständigheterna med Covid-19, säger Christian Bekken, VD för BEWI ASA.

BEWIs årsredovisning innehåller också företagets hållbarhetsrapport. Se hela rapporten bifogad eller gå till www.bewi.com för att ladda ner.

BEWiSynbra Group AB ägs helt av det norska börsnoterade företaget BEWI ASA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Charlotte Knudsen, Director of IR and Communications BEWi ASA, tel: +47 9756 1959

Om BEWI

BEWI är en internationell leverantör av lösningar inom förpackning, komponenter och isolering. Engagemanget för hållbarhet löper genom hela värdekedjan, från produktion av råvaror och slutprodukter, till återvinning av förbrukade produkter. Med en vision att skydda människor och varor till en bättre vardag leder BEWI förändringen mot en cirkulär ekonomi.

BEWiSynbra Group AB ägs till 100% av BEWI ASA, som är noterat på Oslo Børs under ticker BEWI.

Informationen är sådan som BEWiSynbra Group AB måste lämna ut i enlighet med EU: s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 april 2021 kl 08:30.