Kommuniké från BEWiSynbra Group AB (publ):s extra bolagstämma

Pressmeddelande den 28 september 2018

Riktad nyemission och slutförande av förvärv av BEWi Produkter AS, BEWi Polar AS och BEWi Automotive AB

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att genom nyemission öka bolagets aktiekapital med högst 392 615,25 kronor genom nyemission av högst 8 098 099 aktier av serie A. Nyemission ska ske mot betalning i apportegendom bestående av samtliga aktier i BEWi Produkter AS, samtliga aktier i BEWi Polar AS samt 34 314 aktier i BEWi Automotive AB. Rätt att teckna aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkommer Frøya Invest AS samt KMC Family AS.
Fullständiga villkor för emissionen återfinns i kallelsen till extra bolagsstämma som hålls tillgänglig på BEWiSynbras hemsida www.bewisynbra.com.
I samband med nyemissionen slutförde BEWiSynbra idag de förvärv av samtliga aktier i BEWi Produkter AS, BEWi Polar AS och BEWi Automotive AB som bolaget offentliggjorde den 10 september 2018.

För ytterligare information kontakta:
Charlotte Knudsen, IR Manager, BEWiSynbra, tel: +47 9756 1959

BEWiSynbra is an innovative player and a vital component of European business, offering qualified and sustainable packaging solutions and insulation systems for buildings. The Group’s products protect and safeguard the transportation of foodstuffs, electronics and many other types of sensitive products, and meet legislators’ increasingly strict requirements for more efficient insulation of buildings. The Group has around 1,300 employees in six countries and sales of approximately SEK 4.8 billion, and its registered office is located in Solna, Sweden.

Informationen är sådan som BEWiSynbra Group AB (publ) ska offentligöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 28 september 2018 kl. 13.30.

Taggar: