Alice i Underlandet-spelet anpassas för fler marknader

Beyond Frames Entertainment AB (publ)-bolaget, Cortopia Studios, släpper idag en anpassning av sitt Alice i Underlandet-baserade VR-spel, Down the Rabbit Hole, med stöd för 7 nya språk.

Det topprankade VR-spelet Down the Rabbit Hole har nu uppdaterats efter att Cortopia Studios lyssnat på responsen från spelarna. En av de mest önskade förändringarna har handlat om att spelet skall gå att spela på än fler marknader där man inte har engelskakunskaper eller någon av de andra europeiska språk som spelet haft stöd för tidigare. Uppdateringen som släpps nu innehåller språkstöd för Japanska, Kinesiska, Koreanska, Italienska, Brasiliansk Portugisiska, Latinamerikansk Spanska och Kanadensisk Franska.

Den andra stora önskningen från spelarna har handlat om att låta andra familjemedlemmar och vänner spela spelet under en egen profil så att flera personer kan ta sig igenom spelet på egen hand utan att påverka varandras framsteg i berättelsen. I och med dagens uppdatering finns nu denna funktionalitet så att än fler kan uppleva ett besök i denna unika berättelse i Underlandet.

Därutöver har spelet uppdaterats med en lång rad mindre förbättringar.

"Det är roligt att kunna erbjuda detta älskade spel till ännu fler marknader, vilket också förbereder oss för en bredare lansering tillsammans med HTC på Viveport Infinity inom kort. Vi har smarbetat med en amerikansk spelteststudio och de har varit väldigt nöjda med kvaliteten på spelet ända från lansering och hittat väldigt få felaktigheter i spelet under den här processen. Det känns skönt att jobba med ett team som Cortopia Studios, med så högt kvalitetstänkande och strömlinjeformade processer." säger Ricky Helgesson, vd på Beyond Frames Entertainment.

Ricky Helgesson, vd på Beyond Frames Entertainment AB (publ)
+46 79 100 22 90

Beyond Frames Entertainment, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan de tvådimensionella skärmarnas begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Cortopia Studios, Moon Mode, Odd Raven Studios och Zenz VR.