Arkad shooter VR-titeln ARK and ADE kommer till Meta Quest-store och SteamVR 2:a mars 2023

Beyond Frames och Castello Inc. uppgraderar det actionfyllda VR arkad-fps spelet ARK and ADE från AppLab och Early Access till Meta Quest-store och fullständig release för SteamVR.

Stockholm, 17:e februari, 2023 - Beyond Frames Entertainment, en XR-dedikerad utgivare, och Castello Inc (för vilka ARK and ADE är debut-titel) tillkännagav idag att releasedatumet för den fullständiga releasen av ARK and ADE blir 2:a mars 2023. ARK and ADE släpps i sin helhet både för Meta Quest och SteamVR.

ARK and ADE är ett actionfyllt arkad-FPS-skjutspel som flirtar med pop-kulturella referenser från 80- och 90-talen, insvept i en neon-tonad miljö. Spelarna får skjuta sig genom retrofuturistiska nivåer fyllda med fiender, ikoniska och överdrivet stora bossar och oändliga motståndare.

Med den fullständiga releasen ser spelet ett antal uppdateringar som nya bossar, prestationer och utmaningar, ytterligare innehåll och spellägen. Skydda medvetandet ARK till varje pris och hjälp till att slå tillbaka mot AI-hotet.

ARK and ADE kommer att finnas tillgänglig 2:a mars 2023 i sin fullständiga release för $9,99:

• Tre spellägen: Endless, Arena och Arcade
  • Välj mellan free locomotion och teleporting
  • Underbar estetik – spela insidan av ett arkadskåp
  • Svårighetsnivå som passar både nybörjare och hardcore spelare
  • Detaljerad statistik och dussintals achievements och hemligheter
  • Kompatibel med bHaptics, ProTube VR och Liv

Om Beyond Frames

Beyond Frames Entertainment är en XR-fokuserad förläggare av spel och upplevelser för nästa generations spelplattformar. Med egen utveckling i spelstudiona Cortopia, Moon Mode och partnerstudion Odd Raven utvecklas spel som prisbelönta Down The Rabbit Hole och kritikerrosade Wands: Alliances för olika VR-plattformar. Beyond Frames är även i sin förläggarverksamhet partner till andra studios som skapar makalösa XR-upplevelser och spel såsom ARK and ADE (Castello Inc.), Silhouette (Team Panoptes) och Mixture (Played with Fire).