Beyond Frames Entertainment förvärvar ytterligare 20 % av Moon Mode

Beyond Frames Entertainment AB (publ) (“BFE”) förvärvar ytterligare 20 %-enheter av Moon Mode AB och har således ett totalt ägande om 55 % av aktierna. Betalning sker genom kvittning av skuld om 800 KSEK, samt likvida medel om 300 KSEK.

I enlighet med tidigare kommunikation, ökar Beyond Frames Entertainment sitt ägande i Moon Mode AB, som tidigare kallades tidigare VITEI Sweden AB, till 55 %.

“Det känns bra att fullfölja affären vi påbörjade förra året med Moon Mode. Vi är imponerade över vad de lyckats åstadkomma än så länge och det kommer att bli intressant att följa utvecklingen och lanseringen av Moon Modes kommande spel.”, säger styrelseordförande Ricky Helgesson.

BFE förvärvar 22 448 aktier i Moon Mode AB genom kvittning av skuld om 800 000 SEK, samt kontant betalning om 299 952 SEK. BFE har sedan tidigare 17 399 aktier i Moon Mode AB och har nu därför totalt 39 847 av 72 448 aktier, dvs. 55,00 %.

Om Moon Mode

Moon Mode fokuserar i första hand på VR och teamet har lång erfarenhet av utveckling av VR-upplevelser. Det sammansvetsade teamet har producerat VR-spel för stora kunder såsom Oculus, Sony samt en rad andra japanska bolag i dataspelsindustrin. Deras roliga och nyskapande VR-upplevelser har blivit belönade med ett flertal priser runtom i världen.

Studio Director Alex May har bred bakgrund från ett flertal olika industrier och jobb i Australien, Japan och Sverige. Han har arbetat med allt från industridesign, grafisk design och ljudeffekter för spel till projektledning och företagande.

Technical Director Chris McLaughlin har 12 års erfarenhet inom spelindustrin. Han har arbetat med fler än 10 speltitlar som lanserats av kunder såsom SEGA, Konami, Disney, Mattel och Fisher-Price.

Art Director Therése Pierrau har skapat den visuella identiteten och stilen för alla prisvinnande VR-upplevelser som teamet lanserat. Hon har mycket bred kunskap inom design och hennes färdigheter inkluderar concept art, 3D modellering, animation och visuell FX.

Styrelseordförande Ricky Helgesson
+46791002290

Beyond Frames Entertainment, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan den tvådimensionella skärmens begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Cortopia Studios, Moon Mode, Odd Raven Studios och Zenz VR.