Beyond Frames tecknar förlagsavtal avseende ett action-adventure VR-spel

Beyond Frames har tecknat förlagsavtal med spelutvecklingsstudion Played With Fire avseende släpp på Meta Quest Store för deras nya VR-spel, Mixture. Mixture är ett action-äventyr där spelaren kontrollerar två karaktärer samtidigt, Alkemisten och riddaren Steel Moth. Äventyret utspelas i världen Wastelands där spelaren får  kombinera karaktärernas olika styrkor i ökande svårighetsgrad.

Spelet finansieras delvis av Meta och avtalet ger Beyond Frames exklusiva rättigheter att sälja och distribuera spelet globalt för VR-plattformen Meta Quest. Spelet kommer lanseras under 2023.

"Played with Fire har presenterat ett riktigt intressant spel med Mixture där du styr två karaktärer samtidigt. Jag ser fram emot att utforska och besegra monstren i Wastelands", kommenterar Ace St Germain, VD för Beyond Frames.

För förlagsrättigheterna kommer Beyond Frames att betala 200 000 USD innan lanseringen 2023. Intäkterna baseras på en intäktsdelningsmodell mellan Beyond Frames och spelutvecklingsstudion.

Om Beyond Frames Entertainment