• Beyond Frames/

Cortopia har fått en order värd 0,5 MSEK av en Tier 1-tillverkare för lansering av Wands till nytt VR-headset

Beyond Frames helägda dotterbolag Cortopia har fått en order för att lansera Wands som ”launch title” på ett nytt VR-headset från en ledande plattformstillverkare i samband med dess marknadslansering. Ordern ger Cortopia rätt att fakturera ca 0,5 MSEK när utvecklingen är klar, intäkterna förväntas tillfalla bolaget under det andra kvartalet 2019.

"Det är glädjande att Wands är ett eftertraktat spel och att plattformstillverkarna gör bedömningen att deras försäljning gynnas av att Wands finns tillgängligt hos dem. Det är en bekräftelse på kvalitén studion levererar. Vi kommer att fortsätta investera i Wands parallellt med att vi bygger nya spel för den växande VR-marknaden" säger Johan Larsson, VD för Beyond Frames Entertainment.

johan.larsson@beyondframes.com

Beyond Frames Entertainment är ett bolag verksamt inom dataspelsindustrin. Bolagets målsättning är att attrahera kompetenta spelutvecklare med en gemensam vision: att skapa intressanta och roliga spelupplevelser av hög kvalitet baserat på teknologi inom VR och AR.

Beyond Frames strategi är att samla oberoende spelstudios under samma paraply. Avsikten är att detta ska ske dels genom förvärv av spelstudios, vilka bevisat att de kan utveckla och marknadslansera spel med stor spelglädje, dels  genom organisk tillväxt.