Dotterbolaget Moon Mode annonserar nytt VR-spel

Beyond Frames dotterbolag Moon Mode annonserar idag sitt kommande VR-spel, Spacefolk City. Spelet kommer att lanseras under hösten på VR-plattformarna Oculus Quest, Oculus Rift och Steam VR. Beyond Frames är spelets förläggare.

Spacefolk City är ett lättillgängligt spel inom den omåttligt populära genren “city building”. Spelet är byggt för att attrahera både VR-nybörjare och VR-veteraner. Spelaren bygger upp en svävande stad i rymdmiljö runt omkring sig och får uppleva den härliga känslan av att själv skapa en stad från grunden i tre dimensioner. Spelaren ges möjlighet att skapa ovanliga, unika och kreativa stadsmiljöer enligt den strategi spelaren väljer för att uppnå spelets olika mål. Invånarna i staden har sina egna intressen och färdigheter, vilket påverkar spelarens strategi och skapar roliga utmaningar med att skapa en effektiv stadsplanering.

“Vi har haft väldigt roligt med spelet under det senaste året och det känns bra att äntligen börja visa upp det för värden när vi nu närmar oss lansering. Känslan av att vara i spelet för att bygga och ta hand om invånarna är en härlig upplevelse som man bara vill stanna kvar i. Vi tror att spelet med dess strategi- och pusselkaraktär inom “city building” kommer att uppskattas av en bred publik inom VR, också med tanke på den lättsamma och humoristiska tonen.”, säger Beyond Frames tf vd Ricky Helgesson.

Läs mer om spelet här:

Webbsida: https://www.spacefolkcity.com/