Down the Rabbit Hole släpps i 90 Hz på Facebooks Oculus Quest 2

Idag släpps Alice i Underlandet-spelet, Down the Rabbit Hole, i 90 Hz på Facebooks senaste VR-spelkonsol, Oculus Quest 2. Beyond Frames helägda VR-spelstudio, Cortopia Studios, ligger bakom spelet som idag är bland de högst betygsatta titlarna på konsolen. Nu blir Down the Rabbit Hole ett av de fåtal VR-spel, däribland Beat Saber och Superhot VR, som släppts i 90 Hz.

“Facebooks uppdatering till 90 Hz är ett bra steg framåt, som ytterligare visar att fristående VR-spelkonsoler är den viktigaste plattformen på resan mot mainstream VR. 90 Hz istället för 72 Hz handlar om antal bilder per sekund som visas för ögonen, vilket gör att inlevelsen och kvaliteten ökar för spelaren. Vi är glada att kunna presentera ett av de få spel som kan erbjuda en 90 Hz-version till Oculus Quest 2 och vi ser fram emot fler lyckade samarbeten med våra vänner på Oculus i framtiden.”, säger vd Ricky Helgesson.

Down the Rabbit Hole är, från och med idag, också del av ett nytt Oculus Quest Duo Pack ihop med spelet Red Matter. Tillsammans utgör spelen två av de tre VR-titlar som Facebooks vd, Mark Zuckerberg, använde vid offentliggörandet av Oculus Quest 2 för att demonstrera den nya konsolens grafiska kvalitet.