Förvärv av förlagsrättigheter för Carly and the Reaperman på Quest

Beyond Frames har slutit en överenskommelse med Resolution Games om att förvärva förlagsrättigheterna på VR-spelkonsolen Meta Quest 1 och 2 (fd Facebook Oculus Quest) för intressebolaget Odd Raven Studios VR-spel Carly and the Reaperman. Odd Raven Studios stödjer förändringen.

Förvärvet, som kostar bolaget 900 000 SEK i Q4 2021, innefattar även rättigheterna till Resolution Games expansion av spelet, som bland annat inkluderar multiplayer över Internet och verifierat stöd för Quest-plattformen. Beyond Frames tar över intäkterna från Quest-plattformen och har rätt att publicera spelet och dess expansion på alla nuvarande och kommande spelplattformar. Förvärvet ligger i linje med bolagets vidareutveckling av förlagsverksamheten och konsolidering av koncernens IP:n.

Intäkter från Carly and the Reaperman på Meta Quest förväntas från första kvartalet 2022.

Ricky Helgesson, tf vd, Beyond Frames

Beyond Frames Entertainment, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan de tvådimensionella skärmarnas begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare och förlagsrättigheter med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Beyond Frames, Cortopia Studios, Odd Raven Studios och Moon Mode.