Fredric Gunnarson, fd vd i Star Stable, ny styrelseordförande i Beyond Frames Entertainment

Ny styrelseordförande

Fredric Gunnarson tillträdde som styrelseledamot den 26 juni 2020 och kommer att tillträda som ordförande i Beyond Frames Entertainment AB (publ) vid det konstituerande styrelsemötet den 2 juli 2020. Fredric har lång erfarenhet av tillväxtbolag inom digitala medier och spel i roller som investerare, ordförande och operationell vd. Tidigare engagemang inkluderar bland annat Star Stable, Lunarstorm och Bilddagboken.

Aktieinnehav: 550 000 aktier via bolaget Red Six AB.

Varför Beyond Frames Entertainment?

– Jag tycker att det känns som en mycket spännande tid för VR och AR, som efter en förhållandevis lång startsträcka nu börjar nå en punkt där tekniken är så pass bra och billig att den kan nå en större publik. Det dyker upp allt fler tecken på att branschen de närmaste åren kommer kommer växa kraftigt.

– Beyond Frames har lyckats attrahera ett antal mycket kapabla och passionerade personer, vilket gör att det i bolaget både finns gott om idéer och resurser att förverkliga dem, ”what’s not to like”? Det ska bli otroligt kul att komma igång och arbeta med Ricky och teamet, och jag  är övertygad om att vi kan bygga BFE till en auktoritet inom VR-baserad underhållning.

– Jag ser ett antal paralleller mellan Beyond Frames Entertainment och Star Stable då jag började där som aktiv ordförande; alltså ett ungt bolag med mycket talang och skaparglädje inom en spel-niche som visar stor tillväxtpotential. Star Stable blev en succé hos sina spelare och det ska förstås bli väldigt roligt att på nytt bli delaktig i att skapa nydanande underhållning.

För mer information, vänligen kontakta:

Ricky Helgesson, vd
+46 79 100 22 90

Beyond Frames Entertainment, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan de tvådimensionella skärmarnas begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Cortopia Studios, Moon Mode, Odd Raven Studios och Zenz VR.