Mark Zuckerberg använde Down the Rabbit Hole vid offentliggörandet av Oculus Quest 2

Igår kväll offentliggjorde Facebook VR-spelkonsolen Oculus Quest 2 och vd Mark Zuckerberg använde material ur tre spel, varav Down the Rabbit Hole var ett av dem, för att presentera den nya konsolens grafiska kvalitet. Vid lanseringen den 13 oktober 2020 släpper Beyond Frames Entertainments studior två befintliga spel till den nya konsolen och ytterligare tre under 2021.

Klockan 19:00 igår kväll, svensk tid, höll Facebook sitt årliga event om VR och AR - Facebook Connect. Facebooks vd, Mark Zuckerberg, berättade om bolagets kraftiga satsningar inom VR och AR, där deras nya flaggskepp, VR-spelkonsolen Oculus Quest 2, offentliggjordes. För att presentera den nya konsolens grafiska kvalitet, visades material från tre spel, där Down the Rabbit Hole från Beyond Frames Entertainments studio Cortopia var ett av dem. Se länk https://www.youtube.com/watch?v=HCy-RdAiqDc

“När Facebook släppte Oculus Quest under 2019, förändrade det VR-industrin som fick en kraftig tillväxt. Att Facebook redan nu året efter släpper en ytterligare förbättrad VR-spelkonsol och samtidigt sänker priset med 100 dollar till 299 dollar är otroligt bra för vår industri eftersom priset understiger kommande PlayStation 5 och Xbox Series X. Det är också fantastiskt att våra spel håller så pass hög kvalitet att Facebook själva väljer ut material från ett av våra spel vid presentationen av sin nya hårdvara.”, säger Ricky Helgesson, vd på Beyond Frames Entertainment.

Oculus Quest 2 kan nu förbeställas och börjar levereras den 13 oktober 2020. Beyond Frames Entertainment kommer att släppa 2 befintliga spel på den nya konsolen direkt vid leverans den 13 oktober 2020, Wands och Down the Rabbit Hole. Cortopia Studios nästa spel och Moon Modes nyligen utannonserade spelprojekt kommer att lanseras på både Oculus Quest och Oculus Quest 2 under 2021. Även Beyond Frames Entertainments intressebolag, Odd Raven Studios, kommer att lansera det befintliga spelet Carly and the Reaperman på båda dessa konsoler under 2021.