Optionsprogram inlöst

Det teckningsoptionsprogram till personalen i Beyond Frames-koncernen som initierades 2018 har tecknats av befintlig personal till strike price 10,44 kr per aktie, vilket tillför bolaget 885 030,12 kr.

När optionsprogrammet ställdes ut 2018-07-01, fulltecknades det av personalen om totalt 37 777 teckningsoptioner, vilket efter aktiesplit 2018 motsvaras av 755 540 teckningsoptioner. Under 6-12 månader därefter byttes ledningen i bolaget ut, varvid endast en mindre del av det totala antalet optioner intjänats (“vestats”) under åren.

Av de optioner som intjänats, fulltecknades alla 84 773 aktier. Samtliga aktier går till spelutvecklare som för närvarande har en anställning inom koncernen.