Order om ca 2,7 MSEK från världsledande tech-bolag för R&D-projekt

Beyond Frames har fått en order om ca 2,7 MSEK från ett världsledande tech-bolag för att delta i ett R&D-projekt. En viss del av det IP som utvecklas under projektet tillfaller Beyond Frames och kan användas för framtida spel. Projektets högt konfidentiella natur gör att bolaget inte har möjlighet att kommunicera fler detaljer kring uppdraget. Intäkterna kommer under 2021.

“Det känns stort att vi har blivit utvalda till att delta i ett så här viktigt projekt inom vår bransch och att vår expertis kommer att bidra till att förbättra deras framtida tech-produkter”, säger tf vd Ricky Helgesson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ricky Helgesson, tf vd Beyond Frames Entertainment AB (publ)
E-post: ir@beyondframes.com

Denna information är sådan information som Beyond Frames Entertainment AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 juli 2021, kl. 08:00 CEST.

Om Beyond Frames

Beyond Frames, med sin kreativa bas på Södermalm i Stockholm, skapades i syfte att berika människors liv med stark, engagerande underhållning utan de tvådimensionella skärmarnas begränsningar. Företaget investerar i och stöttar en växande portfölj av spelutvecklare med ett fokus mot nya teknologier. Idag består gruppen av Cortopia Studios, Odd Raven Studios och Moon Mode.