Order om ca 4,3 MSEK från världsledande tech-bolag

Beyond Frames får ca 4,3 MSEK i bidrag från ett världsledande tech-bolag för utveckling av ett VR-spel. Spelet utvecklas av det helägda dotterbolaget Cortopia Studios och Beyond Frames är förläggare. Bidraget kommer att utbetalas till Beyond Frames i trancher, kopplat till uppfyllande av olika milstolpar under spelutvecklingen.

Affärens upplägg medför att Beyond Frames kommer att erhålla samtliga intäkter från spelets försäljning med sedvanlig kostnadsandel till VR-plattformarna. Affären är inte exklusiv för en enskild VR-plattform. Merparten av bidraget förväntas under 2022.

“Vi är mycket nöjda med att VR-bolagen fortsätter att imponeras av Cortopias spelutveckling och Beyond Frames arbete som förläggare. Det är glädjande att vårt fokuserade arbete på breda samarbeten och införsäljning av speltitlar ger frukt.

Tech-bolaget i den här affären ser en stor potential för detta spel och fortsatt samarbete med Beyond Frames och väljer därmed att sponsra projektet för att stärka sin plattform med högkvalitativt innehåll. Spelet i sig är väldigt intressant och vi ser fram emot att följa dess resa mot lansering.”, säger Beyond Frames tf vd Ricky Helgesson.