Spelet Wands har blivit utvalt att ingå i "The Grand Essentials Pack" i Oculus store

Spelstudion Cortopia har fördjupat samarbetet med Oculus. Wands har som ett av 10 spel blivit utvalt att marknadsföras i "The Grand Essentials Pack" i Ocululs store och kommit med i en kampanj som löper under hela 2019 "Oculus Go Permanent Bundle".

Den viktigaste marknadsföringskanalen för VR-spel är i plattformarnas app stores. Oculus är en av våra allra viktigaste samarbetspartners och vi är otroligt glada att Wands blivit utvalt att ingå i "The Grand Essentials Pack" och i "Oculus Go Permanent Bundle". Det är ett erkännande för kvalitén i spelet och en bekräftelse på vår strategi att arbeta nära plattformsägarna.  Facebookägda Oculus investerar tungt i att bygga VR marknaden, Mark Zuckerberg upprepade senast under Oculus Connect i oktober det ambitiösa målet om en miljard användare i VR. Redan under våren släpps nästa generations headset Oculus Quest.

Beyond Frames Entertainment är ett bolag verksamt inom dataspelsindustrin. Bolagets målsättning är att attrahera kompetenta spelutvecklare med en gemensam vision: att skapa intressanta och roliga spelupplevelser av hög kvalitet baserat på teknologi inom VR och AR.

Beyond Frames strategi är att samla oberoende spelstudios under samma paraply. Avsikten är att detta ska ske dels genom förvärv av spelstudios, vilka bevisat att de kan utveckla och marknadslansera spel med stor spelglädje, dels  genom organisk tillväxt.