Boost me rekryterar framtidens arbetskraft och slår ett slag för generation Y

Report this content

Boost me Malmö 2010 är en tävling för alla arbetslösa ungdomar mellan 18 och 25 år i Malmö och Lund. Målet är att få in minst tio jobb som vinst. Tävlingen går i slutet av maj med en Grand Final den 27/5. Region Skåne står som huvudsponsor.

Vi har en ungdomsgeneration som historiskt sett är den mest välutbildade och mest beresta – med de saknar framtidstro. Lisa Loderus är entreprenör med eget företag och initiativtagare till Boost me. Hon vill lyfta fram de jobb för unga som finns i regionen och visa på de möjligheter som finns utöver jobb, till exempel utbildning eller eget företag. Vårt motto är ”Möjligheten finns där, ta den!” Boost me hjälper dig lite på traven, för det kan behövas en knuff ibland. Just nu har Boost me fullt upp med att hitta tio företag i regionen som behöver rekrytera under våren – och som kan tänka sig att anställa någon under 25 år via Boost me´s rekryterare. Boost me har redan avtal med Like Consulting och Min karriär, två rekryterare/karriärutvecklare i regionen som båda har lång erfarenhet från branschen. Boost me ska även försöka hitta minst ett jobb i Köpenhamn. Efter en två veckor lång boostande rekryteringsprocess i flera steg avslutas tävlingen i en Grand Final den 27 maj. Då bjuder Boost me in näringslivet och alla under 25 år på en Boost dag med seminarier, politisk debatt, rekryteringsbolag och andra utställare. I dag är Joakim Jardenberg, Luciano Astudillo (S) och Magnus Andersson (CUF) bokade. De tio vinnarna presenteras under dagen. För mer information var vänlig kontakta: Lisa Loderus, Projektledare - Boost me Mobil: +46 (0)763 113733
E-post: lisa@loderus.se

Johannes Lindgren, Säljansvarig - Boost me
Mobil: +46 (0) 701-707410