Nytt VR-spelkoncept demonstrerat på GDC

Report this content

Beyond Frames Entertainments helägda dotterbolag Cortopia Studios har demonstrerat sitt nya spelkoncept för ledande tillverkare av VR-headsets under dataspelsmässan GDC i San Francisco. Presentationerna har givit nyttig feedback som stärker bolagets tro på projektet.

"Det är mycket glädjande att Cortopia Studios återigen visar framgång med att skapa nya välpolerade kvalitetsspel. Stödet från de globala hårdvarutillverkarna inom VR är nyckeln till bra marknadsföring i app stores. Det är ett kvitto på den starka position Cortopia skapat i VR-marknaden.” - säger Johan Larsson, VD för Beyond Frames.

GDC är världens största konferens för professionella spelutvecklare med fler än 28 000 deltagare som deltar i föreläsningar, paneldebatter och möten mellan branschaktörer. Årets upplaga, den 33:e i ordningen, pågår i San Francisco under perioden 18-22 mars. Här finns också en konferens-i-konferensen, VRDC, som helt och hållet handlar om VR och AR. https://www.gdconf.com/about

johan.larsson@beyondframes.com
+46 (0)79 100 22 90

Beyond Frames Entertainment är ett bolag verksamt inom dataspelsindustrin. Bolagets målsättning är att attrahera kompetenta spelutvecklare med en gemensam vision: att skapa intressanta och roliga spelupplevelser av hög kvalitet baserat på teknologi inom VR och AR.

Beyond Frames strategi är att samla oberoende spelstudios under samma paraply. Avsikten är att detta ska ske dels genom förvärv av spelstudios, vilka bevisat att de kan utveckla och marknadslansera spel med stor spelglädje, dels  genom organisk tillväxt.

Taggar: