BIC samarbetar med Snoop Dogg och Martha Stewart för en ny EZ Reach™ Lighter-annonskampanj

Report this content

Efter  succen med den prisbelönta reklamkampanjen i USA, tar BIC den mycket framgångsrika kampanjen till Norden för att stödja lanseringen av den nya BIC EZ Reach™ multifunktionständaren.

Stockholm, 23 oktober 2023 - BIC, innovativ marknadsledare inom kategorin tändare, har slagit sig ihop med underhållningslegenden Snoop Dogg och livsstilsinnovatören Martha Stewart för att lansera BIC EZ Reach™, den ultimata tändaren för alla tillfällen med lågor. Snoop och Martha har en stark vänskap och har samarbetat i många projekt tillsammans, inklusive matlagningsprogram, underhållning av kändisgäster och till och med en kokbok. I den humoristiska kampanjen illustrerar den ikoniska duon de många användningsområdena för BIC EZ Reach™, som är idealisk för att tända på svåråtkomliga platser samtidigt som du håller fingrarna borta från lågan. Oavsett om det är en öppen spis, en kväll med levande ljus eller en födelsedagsfest är tändaren BIC EZ Reach™ ett måste för varje hushåll.

En rolig och underhållande kampanj för en bekväm och innovativ produkt

Efter sina enorma framgångar i USA når nu den populära reklamkampanjen Norden. Från och med hösten 2023 kommer Norden att upptäcka den ikoniska duon Snoop och Martha i de nya reklamfilmerna. Oavsett om det handlar om att skapa en atmosfär med levande ljus eller att grilla.

De nya reklamfilmerna visar upp de många användningsområdena för BIC EZ Reach™-tändaren i vardagen, genom roliga och lättsamma scenarier. För varje tillfälle förblir slutsatsen konstant: oavsett om det är för att sätta pricken över i till en utsökt måltid eller för att värma upp atmosfären, är BIC EZ Reach™ ett måste i varje hem.

Mathias Freiholtz, General Manager för BIC Nordic AB:

- Den nya kampanjen med Snoop Dogg och Martha Stewart låter oss att få kontakt med våra konsumenter på ett relevant och lekfullt sätt samtidigt som vi lyfter fram alla användningstillfällen och de huvudsakliga fördelar som skiljer EZ Reach™ åt i kategorin tändare. Vi är glada att kunna presentera denna innovativa produkt för konsumenterna, perfekt för att lysa upp alla svåråtkomliga platser och hålla fingrarna borta från lågan.

- BIC EZ Reach™-tändaren erbjuder en lösning på det vardagliga problemet med att tända på svåråtkomliga platser, oavsett om du tänder ljus, underhåller gäster utomhus eller sätter pricken över i med den där speciella födelsedagstårtan, säger Martha Stewart. Jag är stolt över att samarbeta med BIC för att lansera de vackert designade och förpackade EZ Reach™-tändare som ger funktion, innovation, inspiration och skönhet in i hemmet och på bordet.

- Som någon som använder en tändare nästan varje dag är det viktigt att ha en som är pålitlig och säker att använda, och det är därför jag sträcker mig efter min BIC EZ Reach™ när jag behöver en tändare, säger Snoop Dogg. Jag älskar att arbeta med min vän Martha och vi hade väldigt roligt att visa upp de många sätt på som BIC EZ Reach™-tändaren verkligen är den perfekta varagständaren.

BIC EZ ReachTM™, en tändare för alla tillfällen

EZ Reach™, lanserades framgångsrikt 2020 i USA designad av BICs FoU-team. Den är den första BIC-tändaren med en 3,5 cm lång stav som hjälper till att hålla fingrarna borta från lågan. Kroppen är lika stor som en ficktändare, så den passar bekvämt i användarens händer, väskor och fickor, vilket gör den till den perfekta vardagsbelysningen.

Konsumenter uppskattar dess unika egenskaper och fördelar:

• Bekvämlighet: fickstorlek och lätt att bära för användning vid många ljustillfällen.

• Prestanda: den har ett enkelt tändsystem med ett klick som producerar en pålitlig låga vid varje användning.

• Färger och utbud: mörkblå, turkos, grön, gul, orange, rosa, röd och lila, samt ett urval av eleganta mönster som matchar konsumenternas stil och humör.

• Säkerhet: den hjälper till att hålla fingrarna borta från lågan och den uppfyller eller överträffar alla internationella säkerhetsstandarder. Tillverkad i BICs tändarfabrik i Spanien genomgår varje tändare mer än 50 automatiska kvalitets- och säkerhetskontroller under tillverkningsprocessen.

• Design: har en stav på 3,5 cm för att komma åt svåråtkomliga platser och hålla fingrarna borta från lågan. Med fyra gånger mindre plast och 30 % mindre förpackningar minskar den koldioxidutsläppen med 66 % jämfört med den större Megalighter multifunktionständaren (BIC intern uppskattning).

Pris och tillgänglighet

BIC EZ Reach™ finns i en mängd vackra färger och tilltalande design till ett överkomligt pris, rekommenderat pris är 29 kronor.

För mer information vänligen kontakta

Anna Åberg, Marketing Director Nordics

T : +46 76 823 88 84

E: anna.aberg@bicworld.com

Om BIC

BIC är världsledande inom skrivmateriel, tändare och rakhyvlar, och skapar enkelhet och glädje i vardagen. I mer än 75 år har företaget respekterat traditionen att tillhandahålla högkvalitativa, prisvärda, viktiga produkter till konsumenter överallt. Genom detta starka engagemang har BIC blivit ett av de mest erkända varumärkena och är varumärkesregistrerat över hela världen. Idag säljs BIC-produkter i mer än 160 länder runt om i världen och har ikoniska varumärken som BIC®Kids, BIC Flex, BodyMark by BIC® Cello®, Djeep®, Lucky® Stationery, Rocketbook®, Soleil®, Tipp-Ex®, Us , Wite-Out®, Inkbox och fler. År 2022 uppgick BICs nettoomsättning till 2 233,9 miljoner euro. Företaget är noterat på Euronext Paris, är en del av SBF120 och CAC Mid 60 index. BIC är erkänt för sitt engagemang för hållbar utveckling och utbildning, med ett A-ledarskapspoäng från CDP. För mer information besök  about.bic.com eller följ oss på LinkedIn, Instagram, Twitter och YouTube.

Taggar:

BIC samarbetar med Snoop Dogg för en ny EZ Reach™ Lighter-annonskampanj