BICO meddelar ökning av antalet aktier och röster

Antalet aktier och röster i BICO Group AB (publ) (”BICO”) har ökat till följd av utnyttjade av 32 000 teckningsoptioner inom ramen för BICO’s optionsprogram 2018 för nyteckning av 32 000 aktier av serie B.

Per den 30 september 2021 uppgår det totala antalet registrerade och utestående aktier i BICO till 57 707 417 varav 1 500 000 är aktier av serie A och 56 207 417 är aktier av serie B, motsvarande totalt 71 207 417 röster. Aktiekapitalet uppgår till 1 442 685,425 kronor. Bolaget innehar inga egna aktier.

Gusten Danielsson, CFO

E-mail: gd@bico.com

E-mail: il@bico.com

Denna information är sådan som BICO Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 september 2021 kl. 08:00 (CEST).

Det världsledande biokonvergensföretaget BICO (tidigare CELLINK), grundades 2016 och kombinerar olika teknologier såsom robotik, artificiell intelligens, datavetenskap och 3D-bioprintning med biologi för att möjliggöra för våra kunder att kunna förbättra människors hälsa och liv till det bättre. Med fokus på applikationsområdena bioprintning, multiomics, cellinjeutveckling och diagnostik utvecklar och marknadsför företaget innovativ teknik som gör det möjligt för forskare inom biovetenskap att odla celler i 3D-miljöer, genomföra high-throughput läkemedels-screening och skriva ut mänskliga vävnader och organ för medicinsk, läkemedels- och kosmetisk industri. Vi skapar framtidens hälsa. Koncernens produkter används i fler än 2 000 laboratorier inklusive världens topp 20 ledande läkemedelsföretag, i fler än 65 länder och har citerats i fler än 9 000 publikationer. BICO är noterat på Nasdaq Stockholm, BICO. www.bico.com