Inbjudan till presentation av BICOs resultat från första kvartalet 2022

BICOs delårsrapport för det första kvartalet som avslutades den 31 mars 2022 kommer att publiceras på engelska och svenska onsdagen den 18 maj 2022 kl. 07:00 CEST.

Efter att rapporten har släppts kommer två kombinerade webbsändningar och telefonkonferenser att hållas med möjlighet att ställa frågor. Presentationerna kommer att hållas på engelska klockan 09:00 CEST och 16:00 CEST samma dag. Rapporten presenteras av CEO Erik Gatenholm, CTO Hector Martinez och Interim CFO Mikael Engblom.

Länk till webbsändningarna:

Morgonens webbsändning, kl. 09:00 CEST:

För att delta per telefon, ring något av följande nummer:

SE: +46 856 642 703

UK: +44 3333 009 034

US: +1 631 91 314 226

PIN-kod för USA: 46659360#

Eftermiddagens webbsändning, kl. 16:00 CEST:

För att delta per telefon, ring något av följande nummer:

SE: +46 850 558 352

UK: +44 3333 009 264

US: +1 6319 131 422

PIN-kod för USA: 36222967#

Presentationen kommer även att vara tillgänglig på bolagets webbplats: https://bico.com/investors/financials/

För ytterligare information, kontakta:

Åsa Hillsten, SVP Investor Relations, BICO Group AB

E-post: ash@bico.com

Denna information har lämnats för offentliggörande, genom den kontaktperson som anges ovan, den 11 maj 2022 kl. 07:00 (CEST).

BICO (tidigare CELLINK) grundades 2016 och möjliggör framtiden för livräddande behandlingar genom att minska organbristen och påskynda läkemedelsutveckling genom att tillhandahålla life science-lösningar som kombinerar biologi och teknik (biokonvergens). Företaget fokuserar på att utveckla, tillverka, sälja och stödja life science-utrustning, förbrukningsvaror och reagenser för både tillverknings- och forskningsändamål. BICO har mer än 25 000 produkter på marknaden, försäljning i mer än 65 länder, levererar till alla de 20 främsta läkemedelsföretagen och har citerats i mer än 10 000 vetenskapliga publikationer. BICO är noterat på Nasdaq Stockholm under: BICO.