Bidlet börsnoteras

Report this content

Bidlet börsnoteras Bidlets ledning har beslutat att börsnotera företaget och målet är att göra detta före sommaren. Avsikten är att ta in upp till en miljard kronor för att möjliggöra en aggressiv europeisk expansion. Befintliga aktieägare kommer att få vara med vid nyemissionen. - Vi tar just nu in offerter från Deutsche Bank, Morgan Stanley, Goldman Sachs, och i Sverige Enskilda, Hagströmer & Qviberg samt Nordiska. Av dessa kommer vi att välja en rådgivare. Tillsammans med den rådgivaren ska vi bland annat besluta vilken börs aktien ska noteras på, säger Peter Sederowsky, styrelseordförande för Bidlet. Bidlet har, enligt gårdagens siffror från Relevant Knowledge, ökat sitt försprång som Sveriges mest välbesökta e-handelssajt. Under januari hade Bidlet 257 000 besökare och avståndet till tvåan, Amazon, är nu hela 40 procent. - Intresset för Bidlet är stort och tidpunkten är lämplig för en börsintroduktion, säger Peter Sederowsky. I Börsinsikt nr 4/2000 sattes ett riktpris på Bidlet på 1 500 kronor aktie. Samtidigt säger Nordiska Fondkommission i sin analys nr 2/2000 att "Bidlet är en av favoriterna bland de onoterade bolagen". För ytterligare information, gå in på www.bidlet.se, eller kontakta: Peter Sederowsky, styrelseordförande, på direkttelefon; 08-598 890 10 (växel: 08-598 890 00) eller e-mail; peter.sederowsky@setterwalls.se. Patrick von Schenck, vd för Bidlet, på direkttelefon; 08-553 110 71 eller på mobilen; 070-725 01 01. E-mail: pvs@bidlet.com Bidlet AB startades sommaren 1999 och är i dag Skandinaviens ledande e- auktionsföretag. Bidlets affärsidé är att samtliga varor oavsett värde har utgångspriset en krona, vilket betyder att det är kunderna som till slut bestämmer priset. Målsättningen är att år 2000 vara den ledande aktören på den europeiska e- auktionsmarknaden. Bidlet.se har sju produktområden: Dataprodukter, Hem & Hushåll, Hemelektronik, Klockor & Smycken, Barn, lek & Spel, Sport & Fritid samt Semester & Resor. Dessutom erbjuder Bidlet en auktionsbaserad marknadsplats för privatpersoner och företag; BidletPlus. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000215BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000215BIT00360/bit0002.pdf