Bidlet förlänger handelsstopp

Report this content

Bidlet förlänger handelsstopp Bidlet, Sveriges största e-auktionsföretag, har ombett Hagströmer & Qviberg att förlänga handelsstoppet i bolagets aktie. - Anledningen är att Bidlet för diskussioner med internationella aktörer om en strukturaffär. Mer information kommer att lämnas under veckan, säger Bidlets vd, Patrick von Schenck. Bidlets aktie har sedan den 31 januari kunnat handlas inofficiellt via Hagströmer & Qviberg fondkommission. För ytterligare information kontakta: Patrick von Schenck, på direkttelefon; 08-553 110 71 mobil; 070-725 01 01. e-mail: patrick.von.schenck@bidlet.com. Auktionssajten Bidlet AB startades sommaren 1999 och är i dag Sveriges ledande e-handelsföretag. Bidlets affärsidé är att samtliga varor oavsett värde har utgångspriset en krona, vilket betyder att det är kunderna som till slut bestämmer priset. Målsättningen är att bli den ledande aktören på den europeiska e-auktionsmarknaden. Bidlet.se har sju produktområden: Dataprodukter, Hem & Hushåll, Hemelektronik, Klockor & Smycken, Barn, Lek & Spel, Sport & Fritid samt Semester & Resor. Dessutom erbjuder Bidlet en auktionsbaserad marknadsplats för privatpersoner och företag; Bidlet Plus. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00440/bit0002.pdf