Fler arbetstillfällen möjliggörs med ny lösning

Startup-företaget Bidnord har nyligen lanserat en upphandlingsplattform som kommer att ändra köp- och säljbeteendet av tjänster i Sverige. Resultatet kommer från olika behov av att vilja lösa samhällsproblem som integration, arbetslöshet och konkurrenskraft i svenska företag. Företaget presenterar en branschoberoende marknadsplats anpassat för både privatpersoner, företag och offentlig sektor.

Ledorden är ansvar och att det ska vara snabbt, säkert och transparent. Bidnords affärsidé bygger på ett behov av en tjänst eller kompetens, vilket resulterar i en anbudsförfrågan via den digitala upphandlingsplattformen. På ett snabbt och transparent sätt når användaren ut till en bredare marknad där företag eller privatpersoner matchas och kan lägga ett bud. En affärsuppgörelse och ett avtal skapas via plattformen, och betalningar görs på ett säkert sätt.

Bidnord.com hjälper offentlig sektor att bli mer transparent mot näringslivet. Företag kan snabbt komma i kontakt med nya kvalificerade leverantörer utan krångliga säljprocesser. Systemet erbjuder privatpersoner att tryggt och säkert kunna anta nya uppdrag utan krav på F-skattsedel. "Det ger alla en möjlighet att mötas och göra fler och bättre affärer med varandra", säger Tomas HR Lind som är grundare och VD för företaget.

Personerna bakom företaget har tänkt utanför ramarna och hittat lösningar på de problem som funnits med hjälp av olika partners som utvecklat egna applikationer för plattformen.
Uppdragsgivare behöver inte längre fokusera på försäkringar, lönehantering eller skatteinbetalningar, det sköter plattformen helt digitalt. Bidnord har därmed skapat ett ekosystem av verktyg som alla kan använda. ”Vi har även en pensionslösning för privatpersoner tillsammans med Monér Stiftelse och Söderberg & Partners”, berättar Mats Harneryd, Sälj- och marknadsansvarig. Lansering av upphandlingsplattformen i övriga Norden är redan igång.

För mer information vänligen kontakta: Angela Pettersson, PR- och kommunikationsansvarig, 08-12443580angela@bidnord.com

Om Bidnord: Nordens största upphandlingsplattform. Hitta leverantörer och nya uppdrag. Här hittar du experter och kompetenser och behöver aldrig rekrytera. Vi har också lösningen om du som privatperson vill ta ett uppdrag och saknar F-skattsedel. www.bidnord.com