Securia Finans investerar 10 miljoner i Bidnord

Securia Finans har idag 90 aktieägare och en affärsidé om att identifiera och investera i företag som inom 5 år bedöms ge minst tre gånger i värdeökning. Tillsammans med ett antal speciellt utvalda partners har Securia Finans AB valt att gå in med 10 miljoner kronor i Bidnord.

- Vi var tidiga investerare i Bidnord AB och har följt dem på nära håll under utvecklingen av deras marknadsplats säger VD Anna May Wester. Vi är säkra att Bidnord kommer göra stort intryck på marknaden och ser en enorm tillväxtpotential för dem de närmaste åren och har därför säkrat upp en bra ägarandel samtidigt som vi kan med hjälp av våra partners bidra till en snabb utveckling för Bidnord.

- Med detta kapitaltillskott kommer vi kunna ta vår plattform till marknaden snabbt säger Bidnords VD Tomas HR Lind. Vi kommer kunna fortsätta utveckla plattformen tillsammans med våra partners och skapa ett starkt erbjudande till våra kunder och partners.

För mer information vänligen kontakta:  Angela Pettersson, PR- och kommunikationsansvarig,  08-12443580 , angela@bidnord.com

Om Bidnord : Skandinaviens största upphandlingsplattform. Hitta leverantörer och nya uppdrag. Här hittar du experter och kompetenser och behöver aldrig rekrytera. Vi har också lösningen om du som privatperson vill ta ett uppdrag och saknar F-skattsedel. www.bidnord.com