Nyheter på Bidster: Ännu fler sätt att fynda och ha roligt

Report this content

Nu lanseras flera nya underhållande auktioner på Bidster. com. Skrap-auktioner, Öresauktioner och även ett Köp direkt erbjudande. Med de nya tjänsterna blir det möjligt att ordna en drömjulklapp till ett löjligt lågt pris eller att få köpa varan till ett bra pris och få alla bud tillbaka.

Bidster lanserades i Sverige som en lägsta-bud-auktionssajt för 3,5 år sedan. Tusentals kunder har fått köpa lägenheter, bilar, tv-apparater, telefoner mm till priser långt under butikspris. Nu finns Bidster i tio länder och erbjuder nu underhållande e-handel i många former. – Vi vill att det ska vara både roligt och lönsamt för dem som budar på Bidster.com. Och nu kan man till och med köpa varor direkt från oss, säger Nicklas Jönsson, ny vd på Bidster.com. Den som inte får köpa varan till det riktigt låga priset i någon av våra underhållande auktioner, kan köpa varan till ett OK pris och få alla sina bud tillbaka. Skrap-auktionerna på Bidster.com, där man skrapar fram ett sjunkande pris, startade den första december och tillsammans med öresauktionerna som lanserades i oktober finns det nu många olika sätt att både buda och skrapa, eller till och med att köpa direkt och skaffa sig produkter till riktigt bra priser. – Det här är ett sätt för oss att tillfredsställa ännu fler av våra kunder, även de som inte lyckats få köpa varan i auktionen till det önskade låga priset. Vi tycker det är kul att erbjuda flera underhållande sätt att ha roligt och få köpa drömvaror till bra eller helst då väldigt låga priser. Med våra nya skrap auktioner har vi dessutom dubblat utbudet av varor vi erbjuder på Bidster.com för att attrahera ännu fler kunder, säger Nicklas Jönsson. Bidster finns idag, förutom i Sverige och UK, också i Finland, Danmark, Holland, Tyskland, Italien, Österrike, Grekland, Cypern och Israel. Nästa år planeras etablering ske i ytterligare fyra länder. Bidsters nye vd Nicklas Jönsson, 41, kommer närmast från Svenska Spel. Han är en entreprenör som startat, utvecklat och drivit verksamheter på flera olika håll i mediasverige. Han har utvecklat radiostationer, tidningar och en kommunikationsbyrå för Östersunds-Posten. De senaste nio åren har Nicklas varit intraprenör inom Svenska Spel och deltagit i uppbyggandet av bolagets affärer över internet och mobiltelefoner. Han har arbetat med kund- och lojalitetsprogram, spelkortet och föreningsförsäljning och flera andra affärs- och spelinnovationer. I början av 90-talet var Nicklas även en firad fotbollshjälte i Hammarby. – Från och med idag erbjuder Bidster underhållande e-handel i flera olika former. Vi vill underhålla e-handlande konsumenter och ge dem möjligheten att köpa drömvaror till riktigt låga priser. Efter 3,5 år, flera tusen avslutade auktioner och en tät dialog med kunder har vi nu förbättrat vårt erbjudande rejält. Vår förhoppning är att få underhålla fler kunder i fler länder och hjälpa ännu fler att göra några av sitt livs bästa affärer. Varför inte redan nu så här mitt i julhandeln, avslutar Nicklas Jönsson.