Tillfälle i vintermörkret: Skrapa fram en ny Saab 93x på Bidster.com

Report this content

Nu kan man skrapa fram en Saab 93x. Och det handlar inte om att ta bort snön, utan om att skrapa på nätet hos Bidster.com. Det här är ett bra sätt att skaffa sig själv en drömjulklapp. Den med mycket is i magen väntar med att klicka för köp tills priset är riktigt, riktigt lågt. – Ett nytt kul sätt att köpa saker på hos oss. Det här är den första bilen någonsin som säljs på en skrapauktion, extra kul att det är helt nya Saab 93x säger Nicklas Jönsson, vd på Bidster.

Auktionen på Bidster startar nu. Den som är intresserad kan gå in och skrapa för att se bilens aktuella pris. Det sänks med 20 kronor vid varje skrap. Om 1 000 personer skrapar och vill se priset i genomsnitt 2 gånger sänks det med totalt 40 000 kr. Den som skrapat får några sekunder på sig att se det aktuella, sjunkande priset och bestämma sig för att köpa eller inte, sedan stängs möjligheten och man måste skrapa igen. Skrapauktionen avslutas när en köpare slår till och köper. En ny Saab 93x kostar ca 300 000 kronor i bilhandeln. Utropspriset hos Bidster.com är betydligt lägre. Hur lågt får den nyfikne gå in och skrapa fram. – Det är roligt att göra något med och för Saab. En jättebra bil vars framtid är oviss, berättar Felix Liebermann, en av Bidsters grundare. – Vi tycker Bidsters nya skrapauktioner är ett innovativt och jätteroligt sätt att sälja bilar på, säger Johan Bylund på Svenska Bil AB, Saab:s största återförsäljare i Skandinavien, som samarbetar med Bidster i den här skrapauktionen. På Bidster görs massor av kap varje dag. Bidsters lägsta bud-auktioner lanserades i Sverige 2006 med en lägenhet på Östermalm som auktionerades ut för några tusenlappar. Sedan dess har många svenskar köpt nya bilar och massor med elektronikprylar och annat för under 5 procent av marknadsvärdet. – Vi har en dröm att göra e-handel mycket roligare. Och finns det något roligare än att hjälpa människor att göra sitt livs bästa affär. Vår ambition är att alltid erbjuda de mest populära produkterna till löjligt låga priser. Just nu finns flera attraktiva produkter hos oss, förutom Saaben, såsom en BMW X1, Apples Iphone, iMac, Rolex-klockor, och en LCD TV ifrån Samsung, att köpa via olika auktioner hos Bidster, säger Felix Liebermann. Med nya skrapauktionerna gör Bidster sin e-handels tjänst ännu roligare och kan hjälpa än fler kunder att göra sina livs bästa affärer. Skrapauktionerna är ett av erbjudandena, ett annat är öresauktioner och Bidsters nya Köp direkt-erbjudanden. – Vi tycker det är viktigt med ett bra erbjudande för alla, även för de som inte lyckas i eller har tålamod att vänta på att auktionerna skall stänga. Det är för dem som vi designat vårt Köp direkt och få alla bud tillbaka erbjudande, avslutar Nicklas Jönsson.

Taggar: