Big Akwa öppnar ny investeringsrunda för utvecklande av cirkulär matproduktion

Report this content

Företaget Big Akwa, som utvecklar en landbaserad fiskodling för regnbåge med kapacitet 6000 ton per år vid Alby industriområde utanför Ånge, meddelar att de öppnar ny finansieringsrunda.

Kapitalet kommer att användas för att fortsätta utveckla den planerade anläggningen och stödja företagets tillväxtstrategi.

Vi välkomnar nya och befintliga investerare att stödja vår resa mot effektiv och cirkulär matproduktion”, säger Elena Petukhovskaya, VD och medgrundare.

Vid frågor kontakta:

Elena Petukhovskaya, VD Big Akwa AB (publ.)

elena@bigakwa.com, +46 (0)76 843 22 04

Uppgifter om investeringrundan:

• Teckningskurs: 1 098 SEK per aktie
  • Överkurs: 1 089,80 SEK per aktie som tillförs fonden för fritt eget kapital
  • Maximalt kapital som kan tas in: 20 993 760 SEK vid full teckning
  • Teckningsperiod: Teckning ska göras via en separat teckningslista som tillhandahålls av företaget, senast den 15 februari 2025.
  • Minsta teckning: 45 B-aktier, med ingen övre gräns för antalet aktier som kan tecknas.
  • Kapitalökning: Styrelsen föreslår att öka aktiekapitalet med 156 784 SEK genom emission av högst 19 120 B-aktier, vilket ger ett registrerat aktiekapital om 667 439 SEK

Vid frågor kontakta:

Elena Petukhovskaya, VD Big Akwa AB (publ.)
elena@bigakwa.com, +46 (0)76 843 22 04

Big Akwa AB (publ.), www.bigakwa.com/

Big Akwa är ett svenskt företag grundat 2020 som är verksamt inom utveckling av nya innovativa koncept för resurseffektiv produktion av livsmedel. Företaget vill etablera storskalig landbaserad fiskodling som drivs i samverkan med närliggande processindustri via industriell symbios; på så sätt kan industriella restflöden användas samtidigt som de bidrar till hållbar och konkurrenskraftig produktion av fisk. Inom bolaget finns flera personer med lång erfarenhet av branschen.

Läs mer på: www.bigakwa.com

Taggar: