Big Akwa blir Publikt Aktiebolag

Report this content

Företaget Big Akwa, som utvecklar en landbaserad fiskodling för regnbåge med kapacitet 6000 ton per år vid Alby industriområde utanför Ånge, meddelar att de har tagit steget och blivit ett publikt aktiebolag. Den 26 juni 2024 slutfördes processen som öppnar upp för fortsatt tillväxt.

Big Akwa har vuxit framgångsrikt sedan starten och tar nu nästa steg i sin utveckling genom att bli ett publikt aktiebolag. Denna omvandling gör det möjligt för företaget att attrahera nya investerare och stärka sin finansiella ställning för framtida expansion. Ändringen kommer att öka företagets synlighet och skapa fler möjligheter för samarbeten och affärer.

"Vi är mycket glada att kunna meddela att Big Akwa nu är ett publikt aktiebolag," säger Elena Petukhovskaya, medgrundare och VD. "Detta steg är en naturlig utveckling för oss och kommer att hjälpa oss att fortsätta vår utveckling framåt. Vi ser fram emot att välkomna nya investerare.”

Styrelseordförande Mats Lundqvist tillägger: "Att bli ett publikt aktiebolag speglar investerarnas ökande intresse för hållbarhet. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra lösningar till en bredare marknad och fortsätta att växa med stöd av våra aktieägare."

Vid frågor kontakta:

Elena Petukhovskaya, VD Big Akwa AB
elena@bigakwa.com, +46 (0)76 843 22 04

Big Akwa AB, https://www.bigakwa.com/

Om Big Akwa

Big Akwa är ett svenskt företag grundat 2020 som är verksamt inom utveckling av nya innovativa koncept för resurseffektiv produktion av livsmedel. Företaget vill etablera storskalig landbaserad fiskodling som drivs i samverkan med närliggande processindustri via industriell symbios; på så sätt kan industriella restflöden användas samtidigt som de bidrar till hållbar och konkurrenskraftig produktion av fisk. Inom bolaget finns flera personer med lång erfarenhet av branschen.

Läs mer på: www.bigakwa.com

Taggar:

Citat

Vi är mycket glada att kunna meddela att Big Akwa nu är ett publikt aktiebolag, Detta steg är en naturlig utveckling för oss och kommer att hjälpa oss att fortsätta vår utveckling framåt. Vi ser fram emot att välkomna nya investerare.
Elena Petukhovskaya
Mats Lundqvist