Bike Babes Sweden släpper egen låt – ”Passion on Wheels”

Report this content

I dag är en stor dag – Bike Babes Sweden släpper sin alldeles egna låt! Låten släpps på Spotify och övriga digitala plattformar i dag, den 11 december, och kommer att ge den där extra kryddan till julbuffén för alla som älskar motorcyklar och redan nu längtar till våren.

Bike Babes Sweden är en motorcykelgrupp för kvinnor som älskar att köra motorcykel. Gruppen startades 2014 och har nu 2 500 medlemmar över hela landet.

– Vem hade ens kunnat tro att det finns så många kvinnor som kör motorcykel? Gruppen präglas av körglädje och tolerans och i gruppen är det alltid solsken. Nu i dessa mörka tider när folk inte kan göra så mycket annat än att sitta hemma och längta till våren och hojsäsongen behövde vi en egen låt! Säger Karin Pontén, gruppens grundare.

Låten heter Passion on Wheels och är skriven av Sara Bergqvist, Lisen Elwin, Emanuel Bagge och Karin Pontén. Låten som sjungs av Lisen Elwin och som är producerad av Emanuel Bagge har skönt countrygung handlar om systerskap och hojåkning.

– Stämningen i gruppen är fantastiskt och har man en dålig dag är det bara att gå in och värma sig. Det är också ett väldigt aktivt gäng. Alla kan ta initiativ till en körning eller annan aktivitet och under sommarhalvåret är det aktiviteter av olika slag, varje dag.

Gruppen verkar genom Facebook och till skillnad från andra nätgrupper måste gruppens medlemmar bo där en Bike Babe-grupp finns så att det är möjligt att ses och köra tillsammans.

Faktaruta Bike Babes

Startades: 2014

Antal medlemmar:2 500

Orter där Bike Babes finns: Stockholm, Göteborg, Skåne, Gotland, Närke, Dalarna, Gävleborg, Småland, Jämtland

Viktigt i gruppen: Körglädje och tolerans och ta vara på varandra. Vi skrattar och gråter tillsammans, ett riktigt systerskap på två hjul!

Medlemskrav: Man måste vara kvinna, ha eller hålla på att ta mc-kort och bo på någon av de orter där Bike Babes finns representerade.

Låten hittar ni på Spotify:

För mer information, kontakta gärna:

Karin Pontén, grundare Bike Babe Stockholm, karin.ponten@varprbyra.se, tfn 0708 66 66 31

Bike Babes singel Passion on Wheels

Taggar: