APLACE och BIKEID lanserar cykel

Report this content

Fredagen den 14 juni lanserar APLACE en cykel som tagits fram tillsammans med stockholmsbaserade BIKEID. Cykeln som går under namnet Neon Night kommer att finnas i endast fem exemplar och säljas exklusivt i APLACE Brunogallerian och APLACE Malmö.

– BIKEID är ett spännande företag som gör högkvalitativa cyklar. Vi ville göra en cykel lämpad för stadsmiljö som passar den svenska sommarnatten, berättar APLACE’s ena grundare Kristian Rajnai.

Cykeln är mattsvart med en neongul sadel, styrlinda och Aplace Neon Night-logotype. Den distinkta looken fyller även en praktisk funktion då neondetaljerna gör dig synligare i mörkret. Tack vare ett tvåväxlat automatnav, som styrs av hur fort du cyklar, kan du ha fullt fokus på vägen vilket gör cykeln optimal för stadstrafik.

– Vi gillar APLACE’s koncept, och vårt samarbete startade redan för två år sedan, när en av våra cykelmodeller var del av en installation i deras butik i Brunogallerian. Nu har vi tagit steget fullt ut och skapat en unik modell tillsammans, säger Anders Dahlberg, delägare BIKEID.

Cykeln kostar 7000 kronor.

För mer info kontakta:

Kristian Rajnai, Aplace

Mail: kristian@aplace.com Tel: 08-64331020.

Aplace grundades 2007 och är ett butikskoncept med fokus på progressivt skandinaviskt mode. Idag finns tre butiker i Stockholm, en i Malmö samt en webb-shop.  APLACE fick 2011 pris som bästa modebutik av tidningen Café.

BIKEID drivs av A Frame AB och har sedan starten 2009 fokuserat på att erbjuda sina kunder designade kvalitetscyklar som kunden själv sätter sin personliga prägel på.

Taggar: