Tjänstebilsmarknadens betydelse för klimatomställningen

– vilka blir effekterna av höjda förmånsvärden?

Regeringen, tillsammans med Centerpartiet och Liberalerna, har föreslagit att förmånsvärdena ska höjas i syfte att förmånsvärdet bättre ska motsvara kostnaden för innehav av en privatägd bil och att neutralitet uppnås mellan inkomst i form av bilförmån och kontant lön. Välkommen till BIL Swedens webbinarium där vi reder ut vad förändringarna innebär, vilka konsekvenser det kan komma att få för laddbara bilar samt tjänstebilsmarknadens betydelse för klimatomställningen.

Onsdag den 20 januari kl. 10:00 – 11:15 bjuder BIL Sweden in till ett webbinarium. Vi kommer att redogöra för förändringarna och presentera konkreta exempel på vilka effekter som kan uppstå.

Vi kommer också att få lyssna till representanter för Centerpartiet, Miljöpartiet och Moderaterna och höra deras syn på förändringarna i förmånsbeskattningen.

Medverkande:
Rickard Nordin, Klimat- och energipolitisk talesperson Centerpartiet
Lorentz Tovatt, Klimatpolitisk talesperson Miljöpartiet
Jessica Rosencrantz, Miljö- och klimatpolitisk talesperson Moderaterna
Mattias Bergman, VD BIL Sweden

Moderator: Jessica Alenius, Vice VD BIL Sweden

För anmälan, klicka här. Webbinariet är kostnadsfritt och kommer att sändas via webben. En länk till webbinariet kommer att skickas ut några dagar innan seminariet.

För praktisk information kring webbinariet kontakta Sofia Stajic, sofia.stajic@bilsweden.se, tlf 072 726 17 92.

Varmt välkommen!