Henrik Teiffel ny HSEQ-chef på Bilfinger Industrial Services

Som ett led i satsningen på att utvecklas ytterligare i Sverige rekryterar nu Bilfinger Industrial Services Henrik Teiffel som ny HSEQ-chef och medlem i ledningsgruppen. Henrik Teiffel kommer närmast från AkzoNobel där han de senaste sju åren arbetat som Sitechef i Stenungsund.

– Henrik Teiffel har en lång branscherfarenhet där han haft ledande befattningar på företag som Preemraff och AkzoNobel. Vi är övertygade om att Henrik genom hans erfarenhet och stora engagemang inom HSEQ kommer att vara drivande till att Bilfinger fortsätter vara branschledande inom säkerhetsarbete där vårt arbete mot noll olyckor fortsätter, säger David Hellström, VD för Bilfinger Industrial Services.

Bilfinger Industrial Services har nyligen förnyat underhållskontrakten med AkzoNobel på Stockvik och Bohus samt dessutom tecknat ett helt nytt underhållskontrakt med Fortum som omfattar drift och underhåll av Fortums alla vattenkraftstationer och dammar i Sverige.

– Bilfinger är ett stort globalt företag med tydliga ambitioner om tillväxt. Jag ser oerhört mycket fram emot att få vara med och utveckla verksamheten ytterligare och bidra till att vi nu blir ännu starkare som bolag generellt och inom HSEQ-området specifikt, säger Henrik Teiffel, HSEQ-chef Bilfinger Industrial Services.

Ingenjörs- och servicebolaget Bilfinger Industrial Services Sweden AB är sedan den 1 april 2013 en fusion mellan underhållsbolaget BIS Production Partner AB och isolerings- och ställningsbolaget BIS Isenta AB. Bolaget har verksamhet i hela Sverige på 50 olika lokaliseringar. Några av de största kunderna är Vattenfall, AkzoNobel, Borealis, Fortum, SCA, Stora Enso, Metsä, Outokumpu och Sandvik.

David Hellström, VD på Bilfinger Industrial Services Sweden AB
david.hellstrom@bilfinger.com

Om Bilfinger Industrial Services AB
Bilfinger Industrial Services huvudsakliga verksamhetsområden är ingenjörstjänster, underhåll och service inom rör, el och instrument, isolering och ställningsbyggnad. Bolaget verkar huvudsakligen inom petrokemi-, papper&massa-, energi-, stål- och byggindustrin. I Sverige har bolaget en omsättning på 1,2 miljarder kronor och cirka 1 200 anställda. Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med över 72 000 anställda runt om i hela världen