Jakob Sandwall ny regionchef på Bilfinger Industrial Services

Som ett led i satsningen på att utvecklas ytterligare i Sverige rekryterar nu Bilfinger Industrial Services Jakob Sandwall som regionchef för region Mitt med bas i Sundsvall. Jakob Sandwall har tidigare varit produktionschef och VD för Kubikenborg Aluminium AB. Närmast kommer han från Standard Solutions Group (SSG) där han varit verksam som affärsområdeschef.

Ingenjörs- och servicebolaget Bilfinger Industrial Services har en omsättning på 1,2 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Kungälv och bolaget har verksamhet i hela Sverige. I region Mitt har företaget cirka 110 anställda. Några av de största kunderna är Akzo Nobel, Borealis, SCA, Metsä, Outokumpu och Forsmark.

­– Med sin erfarenhet från tung industri och tjänstesektorn blir Jakob Sandwall en stor tillgång för oss. Inte minst när vi nu ska stärka vår position i region Mitt och i Sverige, säger David Hellström, VD för Bilfinger Industrial Services.

– Jag ser mycket fram emot att få vara med och utveckla regionen och företaget vidare. Bilfinger är en stor global aktör med stark lokal närvaro. Företagets tydliga ambitioner om tillväxt ger oss goda möjligheter att utvecklas inom alla marknadsområden, säger Jakob Sandwall, regionchef på Bilfinger Industrial Services.

Bilfinger Industrial Services Sweden AB är sedan den 1 april 2013 en fusion mellan bolagen BIS Production Partner och BIS Isenta.

Jakob Sandwall, Regionchef på Bilfinger Industrial Services Sweden AB, 0723-86 92 88, jakob.sandwall@bilfinger.com

David Hellström, VD på Bilfinger Industrial Services Sweden AB, 0706-79 15 50,david.hellstrom@bilfinger.com

Om Bilfinger Industrial Services AB:
Bilfinger Industrial Services huvudsakliga verksamhetsområden är engineering, underhåll och service inom rör, el och instrument, isolering, ställningsbyggnad och målning. Bolaget verkar inom petrokemi-, massa-, kärnkraft-, gruv- och byggindustrin. I Sverige har bolaget en omsättning på 1,2 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda.  Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med 72 000 anställda.

Med sin erfarenhet från tung industri och tjänstesektorn blir Jakob Sandwall en stor tillgång för oss. Inte minst när vi nu ska stärka vår position i region Mitt och i Sverige.
David Hellström, VD för Bilfinger Industrial Services
Jag ser mycket fram emot att få vara med och utveckla regionen och företaget vidare. Bilfinger är en stor global aktör med stark lokal närvaro. Företagets tydliga ambitioner om tillväxt ger oss goda möjligheter att utvecklas inom alla marknadsområden.
Jakob Sandwall, regionchef på Bilfinger Industrial Services.