Per-Olov Zakrisson ny VD på Bilfinger Industrial Services

Report this content

Per-Olov Zakrisson är sedan den 1 augusti ny VD på Bilfinger Industrial Services AB. Per-Olov är åter på plats i Sverige efter en karriär utomlands på IKEA i Ryssland och världens största petrokemiska komplex i Förenade Arabemiraten.

– Per-Olov Zakrisson har 25 års erfarenhet inom processindustrin på den internationella marknaden. Med bred erfarenhet från flera positioner har vi med Per-Olov hittat en mycket stark ledare när Bilfinger i Sverige nu ska ta nästa steg och växa ytterligare, säger Gerald Pilotto, Executive President Bilfinger i Sverige.

Per-Olov Zakrisson har huvudsakligen arbetat med tung processindustri och har erfarenhet av controlling, inköp, projekt och underhåll. Han lämnade Sverige och Borealis i Stenungssund 2009 för att bygga shoppingcenter i Ryssland för IKEA. Därefter spenderade han flera år med att arbeta på världens största petrokemiska komplex i Förenade Arabemiraten.

– Jag är imponerad av Bilfingers internationella tyngd och av ambitionen att leda och driva på utvecklingen inom underhållsområdet i Sverige. Vår målsättning är att bli Sveriges mest eftertraktade leverantör av industriella tjänster med högt säkerhetsfokus, säger Per-Olov Zakrisson.

Ingenjörs- och servicebolaget Bilfinger Industrial Services Sweden AB är sedan den 1 april 2013 en fusion mellan underhållsbolaget BIS Production Partner AB och isoleringsbolaget BIS Isenta AB. Bolaget har verksamhet i hela Sverige på 50 olika lokaliseringar. Några av de största kunderna är Vattenfall, AkzoNobel, Borealis, Fortum, SCA, Stora Enso, Metsä, Outokumpu och Sandvik.

För mer information kontakta
Peter Ericsson, Project Sales Manager på Bilfinger Industrial Services Sweden AB
Peter.ericsson@bilfinger.com

Per-Olov Zakrisson, VD på Bilfinger Industrial Services Sweden AB