Ulf Sandberg ny seniorkonsult på Bilfinger Industrial Services

Bilfinger Industrial Services fortsätter att växa i Sverige och rekryterar Ulf Sandberg som ny seniorkonsult. Ulf Sandberg kommer närmast från Idhammar AB och Högskolan i Skövde där han de senaste åren arbetat som professor.

­– Ulf Sandberg har lång erfarenhet av teknik- och affärsutveckling inom underhåll på företag som Maintech Industripartner AB, Dalkia Industripartner och Vattenfall Service. Ulf har också varit professor vid LTU, Högskolan Väst och Högskolan i Skövde. Vi har med Ulf en mycket stark kraft som gör att Bilfinger fortsätter att vara branschledande inom underhållsområdet där vårt arbete med utbildning och spetskompetens ska driva oss och våra kunder framåt, säger David Hellström, VD för Bilfinger Industrial Services.

Bilfinger Industrial Services har nyligen förnyat underhållskontrakten med AkzoNobel på Stockvik och Bohus samt dessutom tecknat ett helt nytt underhållskontrakt med Fortum som omfattar drift och underhåll av Fortums alla vattenkraftstationer och dammar i Sverige.

– Jag är imponerad av Bilfingers ambition att leda och driva på utvecklingen inom underhållsområdet i Sverige. Därför är det utmanande att bygga vidare på den kompetens och förmåga som finns idag i företaget, samtidigt som jag ser fram emot att delta i utvecklingen hos befintliga och nya kunder, säger Ulf Sandberg.

Ingenjörs- och servicebolaget Bilfinger Industrial Services Sweden AB är sedan den 1 april 2013 en fusion mellan underhållsbolaget BIS Production Partner AB och isoleringsbolaget BIS Isenta AB. Bolaget har verksamhet i hela Sverige på 50 olika lokaliseringar. Några av de största kunderna är Vattenfall, AkzoNobel, Borealis, Fortum, SCA, Stora Enso, Metsä, Outokumpu och Sandvik.

David Hellström, VD på Bilfinger Industrial Services Sweden AB
david.hellstrom@bilfinger.com

Om Bilfinger Industrial Services AB
Bilfinger Industrial Services huvudsakliga verksamhetsområden är ingenjörstjänster, underhåll och service inom rör, el och instrument, isolering och ställningsbyggnad. Bolaget verkar huvudsakligen inom petrokemi-, papper&massa-, energi-, stål- och byggindustrin. I Sverige har bolaget en omsättning på 1,2 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med över 70 000 anställda runt om i hela världen.