Ny personaldirektör i Billerud

Report this content

Karin Hågfeldt kommer från och med 1 juni 2011 att tillträda som ny personaldirektör och medlem i ledningsgruppen i Billerud.

Karin Hågfeldt kommer närmast från en befattning som HR chef för Global Supply Chain & Operations inom AstraZeneca. Dessförinnan har hon bland annat arbetat som personalchef inom AstraZeneca Sverige.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Per Lindberg, VD och koncernchef, 08-553 335 01, 070-248 15 17

Informationen är sådan som Billerud AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Avlämnad för offentliggörande kl. 15.00 den 16 mars 2011.

Billeruds affärsidé är att erbjuda krävande kunder förpackningsmaterial och lösningar som främjar och skyddar deras produkter - förpackningar som är attraktiva, starka och gjorda av förnyelsebara material. Billerud har en världsledande position inom ett flertal produktsegment, både inom papper till konsumentförpackningar och för industriella ändamål. Produktionen sker vid koncernens tre integrerade massa- och pappersbruk i Sverige samt vid ett brittiskt pappersbruk.

Taggar: