Billiant AB tecknar strategiskt avtal med Cable & Wireless - pi.se

Report this content

Billiant AB tecknar strategiskt avtal med Cable & Wireless - pi.se Cable & Wireless - pi.se, väljer Billiant som leverantör av IP-billing system. Med hjälp av Billiant kan de öka sin tillväxt samt differentiera sig på marknaden. Billiant AB är ett mjukvaruföretag som designar, utvecklar och säljer ledande IP-billing-lösningar och tjänster. Billiant differentierar sig genom att hantera multidimensionell prissättning och unik uppsamlingsförmåga av data för prissättning. Cable & Wireless - pi.se är en internet service provider som erbjuder internetkapacitet till tjänsteleverantörer. I dag debiteras kunderna i form av en fast avgift, sk flat-rate. Med Billiant öppnas dock möjligheten till användingsbaserad debitering, dvs kunderna betalar för den kapacitet de utnyttjar. För Cable & Wireless - pi.se är avtalet av strategisk vikt för att öka tillväxten ytterligare. Med hjälp av Billiants IP-billing lösning kan de erbjuda tjänster som motiverar ökat användande hos existerande kunder, men också som attraherar nya kunder. Billiant har även en överlägset kostnadseffektiv lösning vad gäller implementationstid, integrering, samt en unik lösning för datainsamling. "Billiant erbjuder oss ett flexibelt IP-billing system som hjälper oss att nå våra tillväxtmål. Det ger oss även en konkurrensfördel på marknaden då vi tidigt kan differentiera tjänster och gå ifrån flat-rate till användningsbaserad prissättning. Vi kommer nu att kunna tillmötesgå våra kunders efterfrågan på en mer rättvis och kundanpassad debitering", säger Fredrik Engvall VD, Cable & Wireless - pi.se. "Vi ser avtalet som strategiskt viktigt. Det är ytterligare ett bevis på att Billiant har en spjutspetsprodukt som hjälper våra kunder att lansera egna differentierande tjänster. Cable & Wireless - pi.se har stora planer på expansion i Sverige och vi ser fram emot att växa tillsammans med dem," säger Rickard Asp, VD Billiant AB." För ytterligare information, kontakta: Annelie Wallén, Pressansvarig Billiant AB, 08-678 63 24 Rickard Asp, VD Billiant AB, 08-678 63 25 Fredrik Engvall, VD Cable & Wireless - pi.se, 08-459 94 00 Om Billiant AB Billiant AB är ett mjukvaruföretag som designar, utvecklar och säljer ledande IP-billing-lösningar och tjänster. Målgruppen är leverantörer av paketbaserade tjänster som bredbandsoperatörer och mobila tjänsteleverantörer, samt portaler. Starka huvudinvestorer i Billiant AB är WireEdge (www.wireedge.com) och Venture Partners (www.venture.no). Billiant är idag ca 25 anställda, och kommer under år 2001 öka till ca 50 st. Billiant arbetar på den europeiska marknaden med huvudkontor i Stockholm, design center i Göteborg, samt försäljningskontor i Spanien och expanderar nu kraftigt genom att etablera fler kontor i Europa. För mer information: www.billiant.com. Om Cable & Wireless - pi-se pi.se tillhör pionjärerna bland Sveriges Internet-leverantörer och har ända sedan starten 1994, hjälpt våra kunder att använda Internet för att hantera sina kommunikations- och informationsflöden effektivare. Sedan 1999 ingår vi i Cable & Wireless-koncernen. Cable & Wireless är ett globalt telekommunikationsföretag med en årlig omsättning på över £ 9 miljarder och kunder i 70 länder över hela världen. Cable & Wireless' företag runt om i världen erbjuder en mängd tjänster med allt från bredbands- och datatjänster, Internet- och röstkommunikation. Cable & Wireless' prioriterar nu expansion inom det snabbväxande IP- området (Internet Protocol) och IP- och datatjänster för företagskunder. Företaget investerar i utveckling av avancerade nätverkstjänster i USA, Europa och Asien för att bygga världens ledande globala IP infrastruktur. Med den kapacitet som den här avancerade infrastrukturen erbjuder och sin närvaro på de viktigaste marknaderna har Cable & Wireless en unik position vad gäller global täckning och tjänster för företagskunder. Cable & Wireless - pi.se har huvudkontoret i Stockholm där också merparten av våra ca 55 medarbetare finns, samt ett kontor i Göteborg. För mer information www.pi.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/14/20001214BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/14/20001214BIT00220/bit0002.pdf