Billiant får ny VD

Report this content

Billiant får ny VD Anders Ericsson har utsetts till ny VD för Billiant AB, Sveriges enda IP- billing bolag med mobilt fokus Anders Ericsson var, innan han kom till Billiant, vice VD för Spray Network. Sammanlagt har Anders 12 års telekom- och IT-erfarenhet, bland annat från Ericsson där han varit affärsenhets- och landschef. Anders har stor internationell erfarenhet med ett flertal posteringar globalt, senast som VD för Ericsson i Bosnien. - Det ska bli spännande att arbeta på en marknad där telekom och Internet möts och i en period där det händer mycket nu, framför allt inom mobilt Internet. Jag ser fram emot att jobba med ett affärskritiskt system som hanterar morgondagens affärsmodeller och tjänster, säger Anders Ericsson - Jag kommer närmast att driva den europeiska expansionen som redan påbörjats med kontor i Spanien. Näst på tur står England och Tyskland, säger Anders Ericsson. För ytterligare information, kontakta: Billiant AB Anders Ericsson, VD Annelie Wallén, Anders.ericsson@billiant Pressansvarig .com annelie.wallen@billiant. +46-70-5941674 com +46-70-3566320 Om Billiant AB Billiant AB är ett mjukvaruföretag som designar, utvecklar och säljer ledande IP-billing-lösningar och tjänster. Målgruppen är leverantörer av paketbaserade tjänster som bredbandsoperatörer och mobila tjänsteleverantörer, samt portaler. Starka huvudinvestorer i Billiant AB är WireEdge (www.wireedge.com) och Northzone Venture (www.venture.no) Billiant har idag ca 30 anställda, och kommer under år 2001 öka till ca 70 st. Billiant arbetar på den europeiska marknaden med huvudkontor i Stockholm, designcenter i Göteborg, samt försäljningskontor i Spanien och expanderar nu kraftigt genom att etablera fler kontor i Europa. För mer information: www.billiant.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00600/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00600/bit0002.pdf