Report this content

Billiant tecknar strategiskt avtal med Tripnet i samband med lansering av ny IP-billing mjukvara I samband med att Billiant AB lanserar sin nya produkt Billiant 2.0, tecknas ett strategiskt avtal mellan Billiant AB och Tripnet AB. Avtalet ger Tripnet möjlighet att flexibelt debitera IP-baserade tjänster. Med sin nya release, Billiant 2.0, erbjuder Billiant ett unikt IP-billing- system för leverantörer av paketbaserade tjänster som bredbandsoperatörer och mobila tjänsteleverantörer. Releasen möjliggör bland annat multidimensionell prissättning, unik integrerad uppsamlingsfunktion av data, prepaid support, samt skalbar infrastruktur. Systemet är designat för att stärka tjänsteleverantörers konkurrenskraft på marknaden genom ökade, och nya intäkter, reducerade administrativa kostnader och förbättrad kundservice. Tjänsteleverantörer ges möjlighet att differentiera sig genom innovativ och flexibel prissättning. Vidare stödjer systemet en snabb och flexibel implementering av framtida tjänster och affärsmodeller. För Tripnet AB är avtalet av strategisk vikt då en installation av Billiant 2.0 möjliggör ny rörlig användningsbaserad debitering av företagts IP-baserade tjänster. "Billiant ger oss möjligheter att på ett enkelt sätt ta betalt för alla former av volym-baserade tjänster. Anledningen till att vi valde Billiant är det stora inslaget av flexibilitet i prissättningen och möjligheten till ett snabbt införande av nya tjänster." Ulf Persson, VD Tripnet AB För Billiant innebär avtalet ytterligare en bekräftelse att Billiant 2.0 är en produkt som är efterfrågad på marknaden. Många företag saknar idag en flexibel och skalbar infrastruktur som stödjer företagets affärer och framförallt framtida affärsmodeller som i dagsläget är okända. Med Billiant 2.0 kan företaget på några timmar lansera helt nya produkter och prissättningsmodeller och verkligen få betalt. Och, inte minst viktigt, de kan redan från början presentera affärsplaner med verkliga intäkter. En annan aspekt är den korta implementationstiden som Billiants unika kollektorer möjliggör. "För att snabbt nå ut på den konkurrentutsatta marknaden, krävs det system som möjliggör snabb implementering och som enkelt anpassas till företagets övriga system. Med de unika kollektorerna i Billiant 2.0, finns det inget behov av kompletterande uppsamlingssystem samt att implementationstiden reduceras avsevärt." Rickard Asp, VD Billiant AB För ytterligare information, kontakta: Annelie Wallén, Pressansvarig Billiant AB, 08-678 63 24 Rickard Asp, VD Billiant AB, 08-678 63 25 Ulf Persson, VD Tripnet AB, 031-725 25 10 Om Billiant AB Billiant AB är ett mjukvaruföretag som designar, utvecklar och säljer ledande IP-billing-lösningar och tjänster, inklusive möjligheten för flexibla ASP-lösningar. Målgruppen är leverantörer av paketbaserade tjänster som bredbandsoperatörer och mobila tjänsteleverantörer, samt portaler. Starka huvudinvestorer i Billiant AB är WireEdge och Venture Partners. Billiant arbetar på den europeiska marknaden med huvudkontor i Stockholm, design center i Göteborg, samt försäljningskontor i Spanien och expanderar nu kraftigt genom att etablera fler kontor i Europa. För mer information: www.billiant.com. Om Tripnet AB Tripnet levererar Internettjänster av högsta kvalité, till företag som ställer höga krav. I Tripnet datacenter erbjuds ett komplett utbud av outsourcingtjänster, från hyra av fysiskt urymme till totalansvar upp på applikationsnivå. Exempel på applikationer är webb-, e-handelsplatser och ASP-lösningar. Naturligtvis erbjuder vi även traditionella webbhotellsabonnemang samt olika former av Internetaccess. Vi expanderar ständigt för att kunna motsvara de allt högre krav marknaden ställer. Det senaste tillskottet är vår nya kunddatorhall som är byggd för att vara helt oberoende av omvärlden. Vi har avancerade system för kraftförsörjning, klimatkontroll och anslutningar mot omvärden. Säkerhetsnivån är mycket hög både fysiskt och logiskt. För mer information: www.tripnet.se . Våra kunder är företag i alla storlekar och branscher. Vårt datacenter är redo för framtiden, som Tripnetkund är även ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00800/bit0002.pdf