Fel bolåneränta? Välj rätt bil istället!

Report this content

Genom att titta på olika alternativ inför köpet av en ny bil går det att spara över 200 000 kronor på tre år visar en rapport framtagen av bilpriser.se. Genomgången visar också att det även inom samma segment av bilar finns stora pengar att spara genom att välja ”rätt” bil.

En stor utgift för många privatpersoner är införskaffandet av en ny bil. Men genom att inte enbart stirra sig blind på priset för bilen utan även studera exempelvis kostnaden för försäkringen, servicekostnad och bränsleförbrukning går det att spara mycket pengar på att välja rätt bil.

- En barnfamilj som funderar på att köpa en ny bil inom mellanklassegmentet och står och väger mellan exempelvis en Volvo V50 och en Audi A4 sparar 78 000 kronor på tre år genom att välja Volvon. Då ska man också komma ihåg att Volvon är 74 000 kronor billigare att köpa, säger Mathias Björkman, vd på Bilpriser.se.

Bilpriser.se har i sin genomgång tittat på 37 olika nya bilar i 7 olika segment.

- Mellan den bil med lägst totalkostnad per mil och den med högst skiljer det hela 36 kronor per mil. Om du kör 6000 mil under tre år kan du spara 216 000 kronor vilket är väldigt mycket pengar, säger Mathias Björkman, vd på Bilpriser.se

På Bilpriser.se finns en tjänst för automatisk bilvärdering där vem som helst kan värdera bilar. Tjänsten är kostnadsfri och öppen för privatpersoner.

För ytterligare information, gå in på bilpriser.se eller kontakta:
Mathias Björkman, VD på KVD Bilpriser på 0709-96 64 76 alt mathias.bjorkman@bilpriser.se.

Jonas Björkman, värderingsansvarig KVD Bilpriser på 0736-25 32 15 alt jonas.bjorkman@bilpriser.se

Bifogat finns ett faktablad samt hela rapporten

KVD Bilpriser AB erbjuder, via www.bilpriser.seprivatpersoner och företag marknadens bredaste utbud av korrekta och trovärdiga fordonsvärderingar. KVD Bilpriser AB är ett dotterbolag till KVD Kvarndammen som sedan 1991 arbetar med auktioner och värderingar. Auktionssajten kvarndammen.se (kvd.se) är Sveriges största marknadsplats för avyttring av förmåns- och tjänstebilar, maskiner, överskottsvaror samt konkursbon.

Taggar: