Bilprovningen har öppet hus på lördag: Kom till Malmö-Fosie och snacka bil och jobb på flera språk!

Den 15 september har alla bil- och jobbintresserade möjlighet att träffa flera av Bilprovningens flerspråkiga medarbetare för att prata bil och besiktning på olika språk. Dessutom finns HR- avdelningen på plats för att ta emot intresseanmälningar från jobbsökande.

På lördag mellan klockan 8-14 bjuds alla besökare på stationen i Malmö-Fosie på fika samtidigt som de kan få veta mer om Bilprovningen och om besiktning på flera språk. Information ges på albanska, engelska, grekiska, kurdiska, persiska, serbokroatiska, svenska och tyska.

Ny cv-databas för jobbintresserade Bilprovningen har ett ökat rekryteringsbehov framöver och på lördag lanseras även företagets egen cv- databas på www.bilprovningen.se där jobbintresserade kan lägga in sitt cv. I samband med öppet hus tar HR-avdelningen emot intresseanmälningar och svarar på frågor om företaget. Satsningen är en del av Bilprovningens arbete för att öka mångfalden i företaget.

– För oss på Bilprovningen är det viktigt att ha en arbetsplats där medarbetarna har olika bakgrund och kan bidra med sina erfarenheter och sin kompetens. Mångfald i företaget skapar dynamik, nytänkande och bättre kundförståelse, säger Stefan Hesselgren, personalchef vid Bilprovningen.

Passa på att besikta bilen Om bilens slutsiffra överensstämmer med innevarande besiktningsperiod går det även att kontrollbesikta bilen. Besiktningen kostar 300 kronor och ingen tidsbokning krävs.

Öppet hus i Göteborg och Stockholm Bilprovningen kommer även att ha öppet hus i Göteborg-Aröd den 22 september mellan klockan 8-14 och i Stockholm-Rissne den 6 oktober mellan klockan 8-14.
För mer information kontakta: Stefan Hesselgren, personalchef, mobil: 0703-85 57 48, e-post: stefan.hesselgren@bilprovningen.se Joakim Berg, platschef Malmö-Fosie, mobil: 0702-35 94 84, e-post: joakim.berg@bilprovningen.se Christina Almgren, informationschef, mobil: 0736-88 22 09, e-post: christina.almgren@bilprovningen.se Marit Thorin, informatör, mobil: 0706-99 82 37, e-post: marit.thorin@bilprovningen.se

14 september 2007