Bilprovningens station i Eskilstuna renoveras - Mobil anläggning finns på plats

Bilprovningens station i Eskilstuna renoveras – Mobil anläggning finns på plats

För att få en bättre arbetsmiljö och kundservice pågår just nu en renovering av personbilshallen på Bilprovningens station i Eskilstuna. Genom att ha en mobil anläggning på plats och använda lastbilsbanan vid behov, är stationen öppen för besiktning av personbilar ändå.
– Vi fortsätter naturligtvis att besikta personbilar under renoveringen. Nu har vi ju dessutom vår mobila anläggning på plats, säger Lars Nielsen, Bilprovningens platschef för stationen i Eskilstuna.

Den mobila anläggningen fungerar i stort sett som en vanlig station med undantaget att den endast tar emot fordon, vars bredd och höjd inte överstiger 2,40 respektive 2,85 meter. Den är monterad på en påhängsvagn som transporteras av en dragbil. Väl på plats fälls stödben ut och dragbilen kör undan. Väggarna flyttas utåt och taket höjs. Ramper viks ut och stationen är driftklar på ungefär 30 minuter.

Fler tider med kort varsel Under renoveringen skickas kallelsen ut utan reserverad tid och kunderna hänvisas till Bilprovningens tidsbeställning via Internet, www.bilprovningen.se, eller telefon, 0771-600 600. I första hand föreslås kunderna, om möjligt, att boka på närliggande stationer, dit också en stor del av personalen har lånats ut.

– Även om kapaciteten är begränsad kan det ändå vara idé att försöka boka tid i Eskilstuna eftersom tider kommer att bli tillgängliga fast med kortare varsel än normalt, säger Lars Nielsen.

Renoveringen beräknas vara klar i januari 2008 och resultera inte bara i en modernare och effektivare arbetsmiljö för personalen, utan förhoppningsvis även i en mer positiv upplevelse för kunderna.

För mer information kontakta: Platschef för stationen i Eskilstuna Lars Nielsen, mobil: 0736-88 24 22, e-post: lars.nielsen@bilprovningen.se Distriktschef Lars Niklasson, mobil: 0705-35 85 74, e-post: lars.niklasson@bilprovningen.se

19 september 2007

Siktgatan 7, Box 508, 162 15 Vällingby Tfn: 08-759 21 00 Fax: 08-759 54 24 www.bilprovningen.se